گاریدو در اراک؛ پرسپولیس به دنبال شروع طوفانی با چالش‌های بزرگ

پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر در اراک میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. این دیدار اولین آزمون جدی برای خوان کارلوس گاریدو خواهد بود.

پرسپولیس در هفته نخست لیگ بیست‌وچهارم در اراک از تیم ذوب‌آهن اصفهان پذیرایی خواهد کرد تا بدین ترتیب شاهد نخستین آزمون رسمی خوان کارلوس گاریدو باشیم.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس در هفته اول بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید در اراک به مصاف ذوب‌آهن برود تا سرانجام از تیم خوان کارلوس گاریدو رونمایی شود. سرمربی اسپانیایی و جدید مدافع عنوان قهرمانی در آغاز مسابقات با چالش‌هایی روبروست که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.

دشواری‌های خاص اولین بازی

همواره اولین مسابقات در تورنمنت‌ها و لیگ‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را، خصوصا برای تیم‌های بزرگ و مدعی دارد. حالا پرسپولیس در قامت مدافع عنوان قهرمانی باید کار خود را با سرمربی جدید آغاز کند. گاریدو قرار است برای اولین‌بار در دیداری رسمی، روی نیمکت سرخ‌پوشان تهرانی بنشیند. ذوب‌آهن، حریف پرسپولیس در شروع ماجرای این فصل است. تیمی که با هدایت محمد ربیعی فصل قبل هم حسابی تیم پایتخت‌نشین را آزار داد و در مسابقه رفت موفق شد حریف بزرگ خود را با نتیجه 1-1 در ورزشگاه آزادی متوقف کند.

علامت سوال بزرگ در سمت چپ خط دفاعی

بعد از ناکامی در به خدمت گرفتن یحیی عطیه‌الله، پرسپولیس احتمالا باید لیگ را بدون یک مدافع چپ مطمئن و تخصصی استارت بزند. طبق شنیده‌ها و دیدارهای تدارکاتی پیش‌فصل، وحید امیری گزینه اصلی برای به کار گرفته شدن در این پست خواهد بود. بازیکن باتجربه پرسپولیس سابقه حضور در پست فول‌بک سمت چپ را دارد و با این منطقه از زمین غریبه نیست. با این حال فراموش نکنیم امیری بعد از مصدومیت سنگینی که پشت سر گذاشت، دیگر تبدیل به همان بازیکن 90 دقیقه‌ای و آماده قبل از مصدومیت نشد و پست مدافع چپ، نیازمند توان بدنی بالایی است. آیا این بازیکن 36 ساله می‌تواند جواب اعتماد کادرفنی را بدهد. محمدمهدی احمدی دیگر گزینه سمت چپ خط دفاعی است و نکته مهم آنکه فعلاً خبری از احیای 2 سهمیه خارجی پرسپولیس نیست و این مسئله می‌تواند بیش از پیش وضعیت فهرست سرخ‌پوشان پایتخت را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

مهاجمی روی نیمکت نیست

پرسپولیس می‌خواهد فصل را با ترکیب 2-4-4 آغاز کند. در حال حاضر علی علیپور و عیسی آل کثیر، مهاجمان اصلی سرخ‌پوشان به حساب می‌آیند و با توجه به جدایی مهدی عبدی، دیگر مهاجم شاخصی برای جایگزینی با این 2 بازیکن روی نیمکت حضور ندارد و گاریدو اگر بخواهد یکی از بین علیپور یا عیسی را از زمین خارج کند، باید به یک مهاجم جوان اعتماد کند یا از نفراتی بهره ببرد که قابلیت بازی در خط حمله را دارند. پیش از این وحید امیری، یاسین سلمانی و امید عالیشاه به عنوان مهاجم سایه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

میزبانی خارج از تهران

آماده نبودن ورزشگاه آزادی و در ادامه ورزشگاه تختی، باعث شد تا پرسپولیس، اراک را به عنوان میزبان دیدارهای خانگی‌اش اعلام کند. حضور در شهری دیگر برای میزبانی و نداشتن حداکثری هواداران، نمی‌تواند اتفاق خوشایندی برای پرسپولیس و همچنین استقلال در هفته‌های ابتدایی باشد. شهر اراک معمولا برای سرخ‌پوشان یادآور خاطرات خوبی نبوده است و حالا آن‌ها باید در این شهر از رقبایش پذیرایی کنند. البته پرسپولیس یک‌بار در دیدار با سپاهان در اراک به برتری دست یافت و حالا آن‌ها می‌خواهند چنین نتیجه‌ای را برابر دیگر تیم اصفهانی به ارمغان بیاورند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر