آقای رادان! دقیقاً کدام قانون دربارۀ حجاب؟!

از جناب رادان می‌پرسیم دقیقا از کدام قانون صحبت می‌کنند؟ لطفا هم به قانون اشاره کنند و هم این که در قانون مورد نظر ایشان این رفتار هم اجازه داده شده یا نه؟

   عصر ایران/ یادداشت وارده: سردار رادان فرماندهی محترم نیروی انتظامی در واکنش به فیلم منتشره از گشت ارشاد از مقامات قضایی نیروهای مسلح خواسته «‌با مجری قانون که با مظلومیت می‌خواهد قانون را اجرا کند برخورد نکنند».

   به عبارت دیگر از نظر ایشان در این قضیه طرف مظلوم، پاسبانان خانم هستند نه دو دختر نوجوان 14 ساله و در توضیح هم گفته‌اند: «هیچ کسی ناسزا و دشنام‌های این دو نوجوان 14 ساله به همکار ما را ندید؛ هیچ کسی نگفت این دو خانم، قانون را زیر پا گذاشته‌اند.»

   البته برای دو دختر نوجوان 14 ساله قدیم ترها تعبیر «خانم» را به کار نمی‌بردند و هنوز هم در دفتر ازدواج اگر بگویند "خانم" یعنی عروس قبلا ازدواج کرده و برای ازدواج نکرده‌ها تعبیر «‌دوشیزه» را به کار می‌برند. به این کاری نداریم ولی این که طرف پلیس نه دزد و قاچاقچی و قاتل که دو دختر 14 ساله و تنها به خاطر پوشش باشد در نوع خود در جهان کم‌یاب است.

    از جناب رادان می‌پرسیم دقیقاً از کدام قانون صحبت می‌کنند؟ لطفا هم به قانون اشاره کنند و هم این که در قانون مورد نظر ایشان این رفتار مشخص هم اجازه داده شده یا نه؟ چون تا جایی که ما می‌دانیم لایحه حجاب در رفت‌و‌آمد نهادها و دستگاه هاست و تنها دو تبصره در قانون مجازات اسلامی درباره بی‌حجابی جریمه‌های مالی اندکی تعیین کرده و بعید است اگر قانونی تصویب شود تعقیب و گریز افراد با جراحات جزیی در آن مندرج باشد. 

  حال که قرار است یکی از فرماندهان پیشین نیروی انتظامی وزیر دولت رییس جمهوری شود که آشکارا گفته بود طرح نور ما را به سیاهی می‌کشاند خوب است زودتر تکلیف روشن شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر