رئیس‌جمهور سابق پشت سر هم اشتباه می‌کند

بدترین دوران کارزار انتخاباتی ترامپ

شماره روزنامه: ۶۰۷۷ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ...

قبل از شام، ترامپ در پاسخ به سوالی که طی یک میزگرد کوچک در خانه لوتنیک، نگرانی‌ها را درباره انتخابات آتی بیان می‌کرد، گفت: «ما باید جلوی دزدی (آرا) را بگیریم» و دوباره ادعاهای نادرست خود را درباره انتخابات2020 تکرار کرد. او گفت مشاورانش از او خواسته‌اند که این ادعا را کنار بگذارد؛ زیرا این به جذب آرای افراد مردد کمکی نمی‌کند. به گفته دو نفر از حاضران، ترامپ همچنین سخنان خود را که سه روز قبل در گردهمایی انجمن ملی روزنامه‌نگاران سیاه‌پوست گفته بود و در آن هویت نژادی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا را زیر سوال برده بود، تکرار کرد. این نمایشی نه چندان مطلوبِ نژادپرستانه بود که حتی با استانداردهای ترامپ هم فاصله داشت و فورا اخبار تلویزیونی آمریکا آن را پوشش داد: «او به دروغ ادعا کرد که کامالا هریس اخیرا تصمیم گرفته است برای اهداف سیاسی خود را سیاه‌پوست معرفی کند.» اما ترامپ هیچ پشیمانی از خود نشان نداد.

او در آن جمعه شب به اهداکنندگان مردد گفت: «فکر می‌کنم حق با من است.» بعدا، هنگام صرف شام زیر چادر، هریسون لفرک، فرزند یک خانواده مستغلات نیویورکی که پدرش از دوستان قدیمی ترامپ است، پرسید که چگونه ترامپ قصد دارد این روایت را از دموکرات‌ها پس بگیرد و چه راهکاری در نظر دارد. به نظر می‌رسید که این یک درخواست برای جلب اطمینان خاطرِ حضار باشد؛ اما ترامپ هیچ تلاشی برای تحقق این امر نکرد. در عوض، او از کامالا هریس در طیف وسیعی از جبهه‌ها انتقاد و سپس اضافه کرد: «من خودِ خودم هستم.» این جمع‌آوری کمک مالی پس از کناره‌گیری بایدن در 21ژوئیه از رقابت و تایید کامالا هریس برای جانشینی او صورت گرفت. متحدان نزدیک ترامپ این دوره را سخت‌ترین دوران کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا توصیف کرده‌اند.

این بدترین رویداد ترامپ پس از رویدادی است که او در اواخر سال 2022 در مارالاگو، اقامتگاه شخصی رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تعدادی سفیدپوستِ یهودستیز شام خورد. از آن زمان، ترامپ با متحدان خود به‌صورت علنی و خصوصی مبارزه کرده است؛ از جمله دعوای گسترده علیه برایان کمپ، فرماندار جورجیا در گردهمایی در آتلانتا.متحدان ترامپ معتقدند که حمله علنی به یک جمهوری‌خواه محبوب می‌تواند به ترامپ در این ایالت آسیب برساند. این یکی از میادین حیاتی جنگی برای جمهوری‌خواهان به‌حساب می‌آید. این داستان بر اساس مصاحبه با بیش از 12نفر از افراد نزدیک به ترامپ است که تقریبا همه آنها برای توصیف بحث‌ها و رویدادهای خصوصی بر ناشناس ماندن اصرار داشتند.

در مقابل درحالی‌که کامالا هریس – که مدت‌ها مورد تمسخر بود و دست‌کم گرفته شده بود – رقابت انتخاباتی را در کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها متحول کرده است. او کارزارهای انتخاباتی خود را پرانرژی پیش می‌برد و در بسیاری از نظرسنجی‌ها تقریبا با ترامپ هم‌سطح بوده است. این در شرایطی است که ترامپ اشتباه پشت اشتباه انجام می‌دهد و کارزار انتخاباتی جمهوری‌خواهان مطلوب پیش نمی‌رود.کسانی که با او در تعامل هستند می‌گویند که او تغییر در شرایط فعلی را مناسب نمی‌داند. ترامپ مبارزات انتخاباتی خود را علیه یک رئیس‌جمهور 81 ساله ترتیب داده بود اما ناگهان همه‌چیز عوض شد و او حالا باید با یک زن رنگین‌پوستی مسابقه دهد که دست‌کم 20سال از او کوچک‌تر است؛ زنی که قبلا تاریخ‌ساز شده و توانسته افراد زیادی را جذب کارزار خود کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر