طرز تهیه ماهی ترش لذیذ و خوش طعم

یکی از لذیذ ترین غذاهای شمالی که بسیار مناسب برای کبد چرب است، ماهی ترش می باشد. به دلیل مقدار کم روغن در این غذا و داشتن ویتامین های زیاد بهترین گزینه برای تهیه غذایی سالم می باشد.

طرز تهیه ماهی ترش لذیذ و خوش طعم

ماهی ترش یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار شمالی می باشد. همانطور از نام این غذای سنتی ایرانی مشخص است در تهیه از ماهی استفاده می شود که با ترکیب چند مواد اولیه این ماهی طعم ترش مانندی به خود می گیرد. روش تهیه ماهی ترش بسیار ساده است و می توان به عنوان ناهار سرو کرد. روش تهیه ماهی ترش را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

خورش ملاقورمه شمالی، جغول بغول و سوپ کنجد هم از جمله غذاهای سنتی و ساده کشور ما می باشند که برای داشتن دسترسی ساده به این غذاهای خوش طعم کافی است تا بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. حالا می رویم سراغ توضیحاتی برای ماهی ترش، این غذا بسیار مناسب برای افرادی است که دارای کبد چرب هستند زیرا دارای مقدار کمی روغن است و می توان به همراه نان و یا برنج سرو کرد.

ماهی ترش خوشمزه

مواد لازم

  • سیر 2 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • ماهی قزل آلا 4 تکه
  • رب انار 2 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون 3 قاشق غذا خوری
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • پودر زنجبیل به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

ماهی ترش با طعمی بی نظیر

طرز تهیه ماهی ترش شمالی

ابتدا برای تهیه ین ماهی ترش باید 1 عدد سیر را پوست و رنده کنید. در کاسه ای مناسب سیر را بریزید و به سراغ پیاز بروید. پیاز را پوست کنید و به صورت خلالی خرد کنید. حدود 2 الی 3 قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید و با دست هم بزنید.

حالا باید رب انار را به کاسه اضافه کنید که البته به جای استفاده از رب انار می توانید از آب نارنج تازه استفاده کنید. پودر زنجبیل و مقدار کمی آبلیمو هم به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید تا سسی یک دست به دست بی آید.

حالا باید مرغ را طعم دار کنید. برای این کار در ظرفی ماهی را بریزید و سس تهیه شده را هم در ظرف حاوی ماهی بریزید. سپس با دست ماساژ دهید تا سس به خرد ماهی برود. بهتر است چند ساعت درب ظرف را ببندید و کنار بگذارید.

طرز تهیه ماهی ترش شمالی

اگز زمان زیادی ندارید می توانید ماهی را از ظرف پس از 20 دقیقه خارج کنید و در تابه ای با مقداری روغن گرم سرخ نمایید. در ادامه می توان این غذای لذیذ و خوش طعم را به همراه نان و یا حتی انواع برنج ها سرو کرد. نوش جانتان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر