فیگر ۰۲؛ ب ام و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما را مدنظر قرار داده است(+فیلم و عکس)

به گفته شرکت فیگر، این پیشرفته ترین ربات انسان نمای موجود برای خرید و استفاده است. به بیان دیگر، این یک تک ربات مانند نمونه های اولیه از شرکت هایی مانند بوستون داینامیکس نیست.

عصر ایران - فیگر 02 (Figure 02) یک ربات انسان نما محصول شرکت آمریکایی فیگر است. ب ام و به تازگی این ربات را طی یک آزمایش در کارخانه مونتاژ اسپارتانبرگ خود به کار گرفت. فیگر 02 در این کارخانه برخی از کارهای مونتاژ قطعات خودرو را انجام داد.

ربات ها به کمک انسان ها در خط تولید خودرو می آیند

خودروساز آلمانی در حال ارزیابی ربات فیگر 02 برای استفاده بالقوه در خط تولید کارخانه های خود است. به گفته شرکت فیگر، این پیشرفته ترین ربات انسان نمای موجود برای خرید و استفاده است. به بیان دیگر، این یک تک ربات مانند نمونه های اولیه از شرکت هایی مانند بوستون داینامیکس نیست. اگر نظر ب ام و جلب شود، ممکن است روزی تعداد بیشتری از این ربات های انسان نما در کنار انسان ها کار کنند تا خودروهایی مانند ب ام و اکس5 از خط تولید کارخانه خارج شوند.

ب ام و و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما

البته انتظار چنین چیزی را در آینده نزدیک نداشته باشید. به گفته ب ام و، آزمایش اخیر با حضور ربات فیگر 02 موفقیت آمیز بوده است، اما هنوز در مرحله توسعه و بررسی باید کارهای زیادی صورت بگیرد. ب ام و اشاره داشته است که در حال حاضر هیچ ربات فیگر در کارخانه اسپارتانبرگ وجود ندارد و همچنین جدول زمانی برای ورود آنها به این کارخانه تنظیم نشده است.

به گفته میلان ندلکوویچ، عضو هیئت مدیره تولید ب ام و، تحولات در زمینه رباتیک بسیار امیدوارکننده است. با یک عملیات آزمایشی اولیه، ما اکنون در حال تعیین کاربردهای احتمالی برای ربات های انسان نما در بخش تولید هستیم. ما قصد داریم این فناوری را از توسعه تا صنعتی شدن همراهی کنیم.

ب ام و و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما

طی ارزیابی اخیر، ربات فیگر 02 وظیفه قرار دادن قطعات ورق فلزی خاص در فیکسچرها را بر عهده داشت. افزون بر نظارت بر کار، ب ام و همچنین به نحوه تعامل ربات با محیط اطراف خود توجه داشت. این آزمایش برای نمایش توانایی ربات در دقیق و حساس بودن طراحی شده بود.

با داده های جمع آوری شده، ب ام و در حال همکاری با شرکت فیگر برای آماده سازی توسعه و آزمایش های بیشتر است. هر دو شرکت نقش هایی را برای ربات فیگر 02 متصور هستند که از نظر ارگونومیکی برای انسان ناخوشایند و خسته کننده محسوب می شوند.

ب ام و و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما

ب ام و و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما

ب ام و و تولید خودرو با کمک ربات انسان نما

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر