پلیس : دستگیری ۱۹۳ شرور و اوباش در تهران

سردار عباسعلی محمدیان گفت: همکاران من در سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ پس از انجام روزها کار اطلاعاتی و شناسایی طی ۷۲ ساعته گذشته، ۱۹۳ نفر از افراد شرور و اوباش را که اقدام به شرارت و نزاع و درگیری کرده و نظم عمومی را برهم زده بودند، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 193 تن از اراذل و اوباش و افراد شرور در پایتخت خبر داد.
 
به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در جریان اجرای طرح برخور با اراذل و اوباش که صبح امروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ پس از انجام روزها کار اطلاعاتی و شناسایی طی 72 ساعته گذشته، 193 نفر از افراد شروری را که اقدام به شرارت و نزاع و درگیری کرده و نظم عمومی را برهم زده و به خیال خود از دست قانون متواری شده بودند، دستگیر کردند.
 
وی با بیان اینکه قدرت‌نمایی و درگیری دسته‌ جمعی، اخلال در نظم عمومی، حمل سلاح، تخریب اموال عمومی، مزاحمت برای مردم و زنان و ... از جمله اقدامات مجرمانه افراد دستگیر شده است، گفت: برای دستگیری برخی از این افراد اقدامات پیچیده‌ای انجام شد. همچنین برخی از این اشرار در فضای مجازی نیز فعالیت داشتند و از آنان سلاح‌های سرد و گرم نیز کشف شده است. 
 
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: برخی از این افراد شرور پس از ارتکاب جرم و اطلاع از اینکه از سوی پلیس دستگیر خواهند شد، به استان‌های مجاور فرار کرده بودند که ما این افراد را در چهار استان مختلف دستگیر کردیم. این نشان می‌دهد که در هر جا شرارتی یا درگیری شود، در نهایت عاملان آن دستگیر خواهند شد.
 
محمدیان خاطرنشان کرد: همراه داشتن سلاح سرد حتی به اندازه یک چاقو نیز ممکن است در برخی مواقع موجب وقوع یک قتل و جنایت شود، قانون نگهداری و حمل سلاح نامتعارف چندین سال است که در مجلس تصویب شده و در کشور اجرا می‌شود از این رو به حاملان این نوع از سلاح‌ها هشدار می‌دهیم که پلیس با اقدام مجرمانه آنان برخورد جدی خواهد کرد.
 
محمدیان همچنین درباره برخی از چاقوها که با نام یکی دو شهر و استان شناخته می‌شود نیز گفت: برخی از سلاح‌ها مخصوص قصابی و ... است. البته ما چند صد قبضه سلاح سرد غیرمتعارف را از مغازه‌های مختلف در تهران جمع آوری کرده‌ایم.
 
وی نسبت به استفاده از شبه سلاح نیز هشدار داد و گفت: برخی سلاح‌های شبه گرم شاید کشنده نباشد اما چون شکل آن شبیه سلاح گرم است مجازات دارد؛ اگر این سلاح شبه گرم هنگام دستگیری در دست فرد باشد همکار ما با این افراد برخورد می‌کند. اسلحه‌های اسباب بازی و ... از جمله این موارد است.
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: مغازه داران بدانند فروختن سلاح‌های سرد غیرمتعارف جرم است و اگر به صورت تزیینی هم بفروشند مجازات آن برای دفعه اول اخطار و سپس پلمب است. از مردم هم می‌خواهم که هرجا دیدند که سلاح های سرد غیرمجاز مثل چاقو، قمه، پنجه بوکس و امثالهم به فروش می‌رسد به پلیس خبر دهند تا نسبت به جمع آوری آن اقدام شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر