پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

بررسی‌ها بیانگر این است که بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته شرکت کردند و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تعداد زائران ایرانی در سال جاری به ۵ میلیون نفر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران ضمن تشریح اقدامات این دانشگاه جهت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در اربعین حسینی، در عین حال از پیش بینی حضور 5 میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین امسال خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی در نشستی خبری اظهار کرد: «سلامت» و «آموزش» جزو مولفه‌های بسیار مهم زندگی بشر هستند. بررسی‌ها بیانگر این است ایران از منظر ارائه روش‌های نوین درمانی، آموزش پزشکی، ارائه مقالات و بسیاری موارد دیگر جزو کشورهای پیشگام است.
 
وی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به چاقی و اضافه وزن و درمان‌های چاقی در کشور گفت: بررسی‌ها بیانگر این است که ایران پس از کشورهای ایالات‌متحده و چین، جزو سه کشور ارائه مقالات در زمینه درمان چاقی است.
 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به نظام رتبه‌بندی «تایمز» اظهار کرد: بر اساس رتبه‌بندی‌ تایمز، ایران از میان 1101 دانشگاه از 96 کشور، در رتبه نخست قرار دارد.
 
پازوکی همچنین با اشاره به ادغام آموزش پزشکی به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام سلامت کشور گفت: سال 64، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد. دانشجویان علاوه‌ بر آموزش، خدمات درمانی را به صورت عملی فرا می‌گیرند. این در شرایطی است که یک دانش‌آموخته مهندسی شاید به هنگام ورود به بازار کار چندان توانایی نداشته باشد.
 
پازوکی با بیان اینکه سلامت جزو مؤلفه‌های مهم زندگی به حساب می‌آید، افزود: به طور مثال، هنگامی که تب دنگی مطرح می‌شود، نگرانی مردم درباره سلامت افزایش می‌یابد. اطلاع‌رسانی درست و بیان دستاوردها در چنین شرایطی می‌تواند اثربخش باشد.
 
وی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه درمان گفت: افزایش 17000 تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور یک اقدام کم نظیر است و شامل 12 درصد ظرفیت کل تخت‌های بیمارستانی می‌شود.
 
پازوکی با بیان اینکه برخی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران جزو مناطق کم‌برخوردار هستند، افزود: ارائه خدمات سوبسیددار یک اقدام ارزشمند است و هزینه دریافتی از بیماران حتی پاسخگوی هزینه یک کیت تشخیصی نیست.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در زمینه هوش مصنوعی نیز اقدامات خوبی دارد، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران توانسته است در زمینه هوش مصنوعی اقدامات موثری داشته باشد. هنگامی که مسئولیت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را برعهده گرفتم توجه به هوش مصنوعی را جزو برنامه‌های هفت‌گانه خود قرار دادم.
 
پازوکی با بیان اینکه در آستانه مراسم اربعین قرار داریم، اظهار کرد: بررسی‌ها بیانگر این است که بیش از 3 میلیون و 200هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته شرکت کردند و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که تعداد زائران ایرانی در سال جاری به 5 میلیون نفر می‌رسد.
 
وی ادامه داد: درمانگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران در عمود 1092 کشور عراق دایر می‌شود و خدمات سطح دوم را ارائه می‌دهد. همچنین یک تیم 20 نفره امروز به مرز مهران اعزام می‌شوند.
 
پازوکی با اشاره به برگزاری کنگره سلامت در اربعین از سوی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: 17 پنل تخصصی در این کنگره برگزار شد و 40 استاد از 13 کشور در کنگره سلامت در اربعین شرکت کردند.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره معرفی دکتر ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت دولت چهاردهم گفت: ایشان، یکی از دوستان قدیمی من است و از زمان دانشجویی و حضور در جبهه‌های جنگ ایشان را می‌شناسم. دکتر ظفرقندی دارای سوابق درخشانی در زمینه جراحی قلب است و به واسطه تلاش‌های ایشان، کشور به دستاوردهای متعددی در زمینه جراحی عروق دست یافته است. ایجاد رشته جراحی عروق در دانشگاه علوم پزشکی تهران جزو اقدامات ایشان به حساب می‌آید.
 
رئیس‌ دانشگاه علوم‌پزشکی ایران گفت: پرونده کاری دکتر ظفرقندی بیانگر این است که ایشان مسئولیت دانشگاه تهران، سازمان نظام پزشکی را برعهده دارد. ایشان به صورت فراجناحی عمل می‌کند و تصمیمات معقولانه می‌گیرد. امیدواریم که دوران سازندگی و بالندگی در حوزه سلامت را در زمان وزارت ایشان داشته باشیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر