تلگرام در ترکیه تهدید به فیلتر شد

با وجود اخطارهای متعددی که به دفتر مرکزی تلگرام در انگلیس ارسال شده، ترکیه هیچ پاسخی دریافت نکرده و این امر، احتمال ممنوعیت تلگرام را در ترکیه، افزایش داده است.

اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه (BTK) با اشاره به وجود محتوای غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، فحشا، قمار و کودک آزاری در تلگرام، بیش از 1000 اخطار به این اپلیکیشن پیام‌رسان ارسال کرده است.
 
به گزارش ایسنا، با وجود اخطارهای متعددی که به دفتر مرکزی تلگرام در انگلیس ارسال شده، ترکیه هیچ پاسخی دریافت نکرده و این امر، احتمال ممنوعیت تلگرام را در ترکیه، افزایش داده است.
 
ترکیه که با داشتن حدود هشت میلیون کاربر فعال، از نظر استفاده از تلگرام، در رتبه دهم جهانی قرار دارد، ممکن است این اپلیکیشن را مانند اینستاگرام فیلتر کند. این شبکه اجتماعی که 58 میلیون کاربر در ترکیه دارد، اخیرا، به دلیل عدم پایبندی به مقررات، موقتا به مدت هشت روز، مسدود شده بود.
 
پس از این که شرکت آمریکایی متا که مالک اینستاگرام است، با شرایط ترکیه موافقت کرد، اینستاگرام شنبه هفته جاری، رفع فیلتر شد.
 
تلگرام متهم شده که به یک قطب جرایم تبدیل شده و کانال‌های آن، آزادانه به فعالیت‌های غیرقانونی نظیر قاچاق مواد مخدر، فحشا و کودک آزاری، مشغول هستند.
 
بر اساس گزارش ترکیه تودی، رگولاتور ترکیه بیش از 1000 درخواست به تلگرام ارسال کرده تا این کانال‌های غیرقانونی بسته شوند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. اگر تلگرام، اقدامی نکند، احتمال ممنوعیتش در ترکیه قوت می‌گیرد. این اقدام به منزله گام جدید دولت ترکیه برای ساماندهی سکوهای دیجیتالی است که در رعایت قوانین ترکیه کوتاهی کرده اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر