تاکید دیوان عدالت اداری بر حذف شرط داشتن گواهینامه

شماره روزنامه: ۶۰۷۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ ...

این در شرایطی است که چندی پیش مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری با اشاره به ابطال بند 2 ماده 4 دستورالعمل بازار خودروی شورای رقابت درباره شرایط متقاضیان دریافت خودرو، عنوان کرده بود که تعیین شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو خارج از صلاحیت شورای رقابت است و متقاضیان برای دریافت خودرو نیاز به گواهینامه ندارند. بدین ترتیب در شرایطی تاکید مقام قضایی دیوان عدالت اداری بر ابطال پیش‌شرط دارا بودن گواهینامه رانندگی برای ثبت‌نام خودرو بود که گروه صنعتی ایران‌خودرو در جدیدترین اطلاعیه خود که از شرایط عرضه هفته آینده برای متقاضیان جدید عادی برای شش محصول این شرکت خبر داده بود، در شرایط ثبت نام این دوره به دارا بودن گواهینامه رانندگی اشاره کرده است.

در این رابطه، ایران‌خودرو اعلام کرده که هنوز حذف گواهینامه به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام به شرکت ایران‌خودرو ابلاغ نشده است. ایران‌خودرو تاکید دارد که به محض ابلاغ این موضوع به شرکت، شرط مذکور از الزامات ثبت‌نام حذف خواهد شد. با توجه به اطلاعیه ایران‌خودرو، اما دیروز مدیر کل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری باز هم بر حذف شرط گواهینامه تاکید کرد.

یدالله اسمعیلی‌فرد، مدیرکل هیات عمومی و هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری، در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده که با توجه به صدور و ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بندی از مصوبه شورای رقابت که داشتن گواهینامه رانندگی را برای خرید خودرو الزامی می‌دانست که این، از تاریخ تصویب هم ابطال شده است، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی و عرضه‌کنندگان خودرو مکلف هستند که مفاد این رای را تبعیت کنند و چنانچه احیانا در آگهی‌هایی که منتشر کرده‌اند این شرط درج شده باشد، در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

بدین ترتیب با توجه به اظهارات این مقام مسوول در دیوان عدالت اداری، شرط داشتن گواهینامه برای دریافت خودرو عملا باطل شده است. هر چند تا تهیه این گزارش، ایران خودرو ابلاغیه‌ای مبنی بر حذف شرط گواهینامه صادر نکرده؛ با‌این‌حال پیش‌بینی می‌شود این شرط از الزامات ایران‌خودرو برداشته شود.

در این زمینه یک دست‌اندرکار صنعت خودرو به «دنیای اقتصاد» می‌گوید که تعلل دیوان عدالت اداری در ابلاغ مصوبه حذف گواهینامه، منجر به آن شده که ایران‌خودرو همچنان این شرط را در لیست خود قرار دهد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر