نکات خواندنی درخصوص پاریس ۲۰۲۴

زنان؛ نقش اول المپیک

شماره روزنامه: ۶۰۷۸ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۳ ...

  در مجموع 206 کشور در المپیک تابستانی اخیر حضور داشتند که 54 تیم از قاره آفریقا، 48 تیم از اروپا، 44 تیم از آسیا، 41 تیم از آمریکا و 17 تیم هم از اقیانوسیه به همراه دو تیم انفرادی ورزشکاران بی‌طرف و تیم المپیک پناهندگان حضور داشتند.

  32 رشته ورزشی در پاریس برگزار و در مجموع 329 مدال طلا توزیع شد. البته از میان تمام کشورها، تنها 84 کشور موفق به کسب مدال شدند و در جدول توزیع حضور پیدا کردند. یعنی نمایندگان 122 کشور دستشان از مدال کوتاه ماند.

  آمریکا و چین هر دو 40 مدال طلا به دست آوردند اما ایالات‌متحده به دلیل کسب 44 نقره مقابل 27 نقره چینی‌ها توانست قهرمان المپیک 2024 لقب بگیرد. ژاپن، استرالیا و فرانسه هم با فاصله‌ای نجومی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

  سه کشور برتر المپیک امسال، در توکیو 2020 هم در همین جایگاه قرار گرفته بودند با این تفاوت که آنجا آمریکا یک طلا و چین دو طلا کمتر نسبت به پاریس کسب کرده بودند. ضمن اینکه بریتانیا هم چهارم شده بود و نکته، پنجمی کشورهای تحت پرچم کمیته جهانی المپیک بود که شامل تعداد زیادی از ورزشکاران روسیه‌ای می‌شد؛ کسانی که امسال حتی در آن تیم هم حضور نداشتند.

المپیک پاریس copy

  تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ایران که با 11 نماینده در المپیک پاریس حاضر شده بودند با مجموع 8 مدال شامل 2 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز به کار خود پایان دادند. به این ترتیب کشتی ایران در ادوار المپیک در مجموع با کسب 13 مدال طلا، 19 نقره و 23 برنز، همچنان پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در تاریخ المپیک است.

  نقش زنان مدال‌آور در المپیک 2024 بسیار پررنگ بود. اگر بنا به احتساب مدال آقایان بود، جای چین (17 مدال طلا) با آمریکا (13 مدال طلا) در جدول عوض می‌شد. این یعنی در هر دو کشور، بانوان سهم بیشتری در کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال داشتند(آمریکا 26 طلا و چین 19 طلا).

  در رشته‌هایی که به صورت مختلط برگزار شد چین با کسب سه طلا (مجموعا 6 مدال) اول شد، ایتالیا دو طلا به دست آورد و آمریکا با یک طلا(مجموعا 5 مدال) هم در رده سوم ایستاد. البته که تمام این مدال‌ها در جدول کلی هم لحاظ شده‌اند.

  ایران کار خود را در رتبه 21به پایان رساند و تعداد مدال‌های کاروان ایران در تاریخ بازی‌های المپیک برای دومین مرتبه دو رقمی شد. کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس با 3 طلا، 6نقره و 3 برنز مجموعا 12 مدال گرفت.

المپیک پاریس 2 copy

المپیک 12 copy

المپیک پاریس 7 copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر