سیستان در چنگال طوفان سهمگین؛ سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسید

طوفان شدیدی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، منطقه سیستان را درنوردیده است. این پدیده طبیعی علاوه بر کاهش شدید دید افقی، زندگی روزمره مردم را مختل کرده است.

 رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از رسیدن سرعت طوفان در سیستان به بیش از 100 کیلومتر در ساعت خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با مهر، افزود: برای دومین روز متوالی سرعت طوفان در سیستان به بیش از 100 کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: وزش باد شدید تا بیشینه 104 کیلومتر در ساعت بامداد امروز 22 مرداد 1403 زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و 200 متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 82 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار و 300 متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان، دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به دو هزار و 500 متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، در شمال سیستان و بلوچستان تا چهارشنبه از شدت باد و گردوخاک کاسته می‌شود اما مجدد از پنج شنبه تا اواسط هفته آینده وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود، در مدت فعالیت وزش یاد شدید، از کار در ارتفاعات جدا پرهیز شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر