وزیر دفاع اسرائیل: ایران و حزب‌الله در تدارک حمله‌ای گسترده با روش‌هایی جدید هستند

در پی شدت گرفتن احتمال پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، چندین شرکت هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا روز دوشنبه از تمدید تعلیق پروازهایی خود به اسرائیل، ایران، لبنان، اردن و مرکز اقلیم کردستان عراق خبر دادند. /عکس: شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک توسط سپاه پاسداران ایران

اکسیوس در گزارشی به نقل از وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که ایران در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در خاک خود، یک حمله نظامی گسترده را تدارک دیده است.

به گزارش عصر ایران؛ یورو نیوز در گزارشی نوشت: بنا به ادعای باراک راوید، خبرنگار اکسیوس، یواو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه لوید آستین، همتای آمریکای خود را در جریان تلاش ایران برای آماده سازی یک حمله نظامی گسترده قرار داده است.

وزارت دفاع اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن تایید برقراری تماس میان آقای گالانت و لوید آستین اعلام کرد که دو طرف موضوعات مربوط به «هماهنگی عملیاتی و راهبردی» و نیز آمادگی ارتش اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اکسیوس، وزیر دفاع آمریکا در همین راستا فرمان استقرار یک فروند زیردریایی مجهز به سیستم پرتاب موشک‌های هدایت شونده در خاورمیانه را صادر کرده است.

مقامات نظامی ایالات متحده پیش‌تر اعلام کرده بودند که جنگنده‌ها و ناو‌های جنگی بیشتری را برای تقویت دفاع از اسرائیل در منطقه مستقر خواهد کرد.

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی این کشور اعلام کرد که ایران آماده اجرای فرمان حمله از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای «تنبیه شدید» اسرائیل پس از ترور رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس در تهران است.


شبکه کان: اسرائیل در آماده باش است

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص حمله قریب الوقوع ایران به اسرائیل، تروئیکای اروپایی خواستار امتناع تهران از دست زدن به هرگونه واکنش نظامی علیه اسرائیل شدند.

فرانسه، آلمان و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترک با تاکید بر لزوم از سرگیری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، به «ایران و متحدانش» در خصوص هرگونه اقدام که منجر به تشدید تنش در منطقه شود، هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است که هرگونه حمله از جانب تهران و نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی به اسرائیل ممکن است باعث تشدید تنش‌های منطقه‌ای شود و فرصت‌ آتش‌بس در غزه را به خطر بیندازد.

شبکه تلویزیونی کان اسرائیل در گزارشی ضمن اشاره به گمانه‌زنی‌های اخیر مبنی بر عقب‌نشینی احتمالی تهران در برای فشارهای سیاسی غرب در خصوص حمله به اسرائیل اعلام کرد ایران برغم این درخواست‌ها همچنان مصمم به انجام حمله است.

در این گزارش آمده است که اسرائیل برای مقابله با تهدید‌های ناشی از حمله‌ای گسترده‌تر و متفاوت‌تر از ماه آوریل از سوی ایران، به حال آماده باش درآمده است.

در همین راستا گفته می‌شود که ارتش اسرائیل مرخصی خلبان‌ها و دیگر خدمه نیروی هوایی خود را با توجه به گزارش نهاد‌های اطلاعاتی مبنی بر نزدیک بودن حمله احتمالی ایران لغو کرده است.

در گزارش شبکه کان همچنین به نقل از یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل آمده است که ایران و حزب‌الله برای آسیب رساندن به اسرائیل، مصمم به اجرای تهدید‌ات خود به روش‌هایی جدید و متفاوت از گذشته هستند.

در پی شدت گرفتن احتمال پاسخ نظامی ایران به اسرائیل، چندین شرکت هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا روز دوشنبه از تمدید تعلیق پروازهایی خود به اسرائیل، ایران، لبنان، اردن و مرکز اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر