مشرق گزارش می‌دهد/

المپیک پاریس قربانی توسعه پایدار / از گرسنگی دادن به ورزشکاران تا مشاهده کِرم در غذا +عکس

حال اما با اعتراض یکی از قهرمانان نامدار انگلیسی نسبت به کمیت و کیفیت غذای دهکده‌ی المپیک، وجه دیگری از افتضاح میزبانی پاریسی‌ها خود را نشان داده است.

سرویس جهان مشرق - میزبانی المپیک 2024 توسط پاریس، با یک افتتاحیه فاجعه‌بار، ضداخلاقی و موهن از روز اول شروع به کار جنجالی شد. در کنار آن، انتشار ویدوها و تصاویر مختلف توسط تیم‌های ورزشی، از بنجل بودن جوایز اهدایی بر ورزشکاران مدال‌آور، استفاده از تختخواب‌های ناراحت و غیراستاندارد با مقوا و بازیافت، گرمای زیاد و اخلال در تهویه مطبوع محل اقامت تیم‌های ورزشی، کثیفی و نظافت ضعیف، بی‌نظمی و کیفیت بد غذاها از جمله انتقادات به میزبانی فرانسوی‌ها بوده است.

حال اما با اعتراض یکی از قهرمانان نامدار انگلیسی نسبت به کمیت و کیفیت غذای دهکده‌ی المپیک، وجه دیگری از افتضاح میزبانی پاریسی‌ها خود را نشان داده است. به نظر می رسد که جریان موسوم به گلوبالیست(جهانی‌گرایان) که پشت پرده‌ی تدوین و اجرای سند اهداف توسعه پایدار(سند 2030) قرار دارد، سرفصل‌ها و خواست‌های خود را بر برگزارکنندگان المپیک 204 تحمیل کرده، و به اسم «پایداری‌پذیری» و مطابقت با «تغییرات اقلیمی»، به شدت از کیفیت و کمیت خدمات دهکده بازی‌ها کاسته شده است.

آدام پیتی، شناگر مطرح انگلیسی و دارنده‌ی سه مدال طلا در دو دوره قبلی المپیک، ادعا کرده است که ورزشکاران پاریس 2024 در غذای خود کِرم پیدا کرده‌اند، در عین حال که او از خدمات غذایی ناکافی در دهکده‌ی المپیک نیز انتقاد کرده است. این شناگر طلایی المپیک از کمیت و کیفیت غذای ارائه شده شکایت کرد و گفت که این امر بر عملکرد ورزشکاران تأثیر می گذارد:

"این میزان عرضه‌ی غذا برای برای سطح عملکردی که از ورزشکاران انتظار می رود، کافی نیست. " او به رسانه‌ها تاکید کرد: "ما باید بهترین عملکردی را که می توانیم، ارایه دهیم. در توکیو غذا باورنکردنی بود. ریو باورنکردنی بود اما این دفعه؟ گزینه‌های پروتئین کافی وجود نداشت، صف‌های طولانی، انتظار 30 دقیقه برای غذا چون هیچ سیستمی برای صف وجود نداشت. "

المپیک پاریس قربانی «توسعه پایدار» / از گرسنگی دادن به ورزشکاران تا مشاهده کِرم در غذا +عکس
آدام پیتی

به عنوان بخشی از تعهدات «پایداری-پذیری» این بازی‌ها، که ذیل سرفصل‌های سند «اهداف توسعه پایدار» بر المپیک تحمیل شده است، سازمان‌دهندگان قصد دارند 60 درصد از تمام وعده‌های غذایی بدون گوشت و یک‌سوم وعده‌های گیاهی باشد، اما ورزشکار برجسته‌ی آمریکایی گفت که چنین برنامه‌ای کفاف تامین انرژی او را نمی دهد. او گفت:

" روایتی از پایداری-پذیری به تازگی بر ورزشکاران تحمیل شده است. من گوشت می خواهم، برای عملکرد خوب در مسابقه به گوشت نیاز دارم و این چیزی است که در خانه می خورم، پس چرا باید تغییر کنم؟ من خوراک ماهی را دوست دارم و بعد می بینم که ورزشکاران کرم را در خوراک ماهی پیدا می کنند. استاندارد این است که وقتی بهترینِ بهترین‌ها در سطح جهانی را طلب می کنیم، باید بهترین تغذیه را هم عرضه کنیم. "

المپیک پاریس قربانی «توسعه پایدار» / از گرسنگی دادن به ورزشکاران تا مشاهده کِرم در غذا +عکس

یک سخنگوی پاریس 2024 به رسانه‌ها گفت:

"ما به ورزشکاران گوش می دهیم و بازخورد آن‌ها را بسیار جدی می گیریم. از زمان افتتاح دهکده المپیک، شریک ما «Sodexo Live!» فعالانه برای تطبیق منابع غذای با استفاده رو به رشد از رستوران‌های دهکده المپیک و همچنین مصرف واقعی غذا توسط ورزشکاران در روزهای اول مسابقات، تلاش کرده است. در نتیجه، مقادیر برخی از محصولات به طور قابل توجهی افزایش یافته است و کارکنان اضافی برای اطمینان از عرضه‌ی روان خدمات مستقر شده‌اند. "

المپیک پاریس قربانی «توسعه پایدار» / از گرسنگی دادن به ورزشکاران تا مشاهده کِرم در غذا +عکس

در همین حال، جلسه تمرین ورزشکاران برای شنای ماراتن در آب‌های آزاد روز سه شنبه لغو شد زیرا نگرانی ها در مورد کیفیت آب رود سن ادامه داشت. ورزشکاران قرار بود برای جلسات آشنایی قبل از ماراتن 10 کیلومتری زنان در روز پنجشنبه و مسابقه مردان در روز جمعه به آب بروند، اما ارزیابی کیفیت آب نشان داد که سطح انتروکوک‌ها – شاخص آلودگی مدفوع – در رودخانه بیش از حد بالا است. در بیانیه ای از World Aquatics آمده است:

"بررسی کیفیت آب نشان داد که سطح باکتری ای‌کولای، از 326 تا 517 (از "بسیار خوب" تا "خوب") در چهار نقطه جمع آوری نمونه در روز 5 اوت بین 5 صبح تا 6 متغیر بود. با این حال، سطح باکتری انتروکوک در طول بررسی صبح از حداکثر آستانه های سازمان «ورلد آکوآتیکز» {سازمان معیار برای اندازه‌گیری آلودگی آب} فراتر رفت. آخرین نمونه های انتروکوک (که بین ساعت 12:30 تا 13:20 روز 4 آگوست گرفته شده است) نشان داد که سطح آن از حداکثر آستانه های قابل قبول جهانی آبزیان فراتر رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان