آمریکا ترکیه را هم برای امتناع ایران از حمله به اسرائیل واسطه کرد

طی روزهای اخیر رهبران آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تاکید بر حمایت خود از اسرائیل، از ایران خواستند تا از هر گونه اقدام نظامی علیه اسرائیل امتناع کند.

سفیر آمریکا در ترکیه گفت که ایالات متحده از ترکیه و سایر متحدانش که با ایران رابطه دارند، می‌خواهد که این کشور را برای همکاری در کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و امتناع ایران از حمله به اسرائیل متقاعد کنند.

به گزارش یورو نیوز؛ جف فلیک این اظهارات را در حالی بیان کرد که منطقه برای حملات احتمالی ایران و متحدانش پس از ترور و شهادت اعضای ارشد حماس و حزب الله آماده می‌شود.

آقای فلیک که در میزگردی به مناسبت پایان کار خود در ترکیه سخن می‌گفت، به «نقش مفید» ترکیه در بزرگترین تبادل زندانیان بین ایالات متحده و روسیه از زمان جنگ سرد در آغاز ماه اوت اشاره کرد و یادآور شد که روابط ایالات متحده و ترکیه نسبت به قبل بهتر شده است.

طی روزهای اخیر رهبران آمریکا، فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تاکید بر حمایت خود از اسرائیل، از ایران خواستند تا از هر گونه اقدام نظامی علیه اسرائیل امتناع کند.

«نه» محکم ایران به درخواست اروپایی‌ها

وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که درخواست‌های فرانسه، آلمان و بریتانیا مبنی بر خویشتن‌داری ایران در قبال اسرائیل، « فاقد منطق سیاسی و مغایر با اصول حقوق بین‌الملل» است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «بیانیه سه کشور اروپایی بدون هیچ اعتراضی به جنایات رژیم صهیونیستی (اسرائیل)، وقیحانه از ایران می‌خواهد که به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود واکنش نشان ندهد.»

کنعانی گفت که تهران مصمم به اقدام بازدارنده علیه اسرائیل است. او از پاریس، برلین و لندن خواست که «یک بار برای همیشه در برابر جنگ غزه و جنگ افروزی اسرائیل بایستند.»

فرانسه، آلمان و بریتانیا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از ایران و متحدانش خواستند از حملات علیه اسرائیل پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران، خودداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان