سازمان ملل : اسرائیل ۸۴ درصد مردم غزه را آواره کرده است

این مقام سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل به نسل‌کشی در نوار غزه مشغول است، گفت که باید یک حکم قضایی توسط دادگاه‌های مربوطه صادر شود تا آن را نسل‌کشی بدانند.

معاون سخنگوی سازمان ملل شامگاه دوشنبه گفت که بمباران‌ها و جنایات مداوم رژیم صهیونیستی در غزه همچنان باعث کشتار، جراحت و آوارگی فلسطینی‌ها می‌شود.
 
به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، سازمان ملل ضمن اشاره به ماهیت گسترده دستورات ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه نوار غزه، اعلام کرد که این دستورات تقریباً 84 درصد از این باریکه تحت محاصره را شامل می‌شود.
 
«فرحان حق» معاون سخنگوی این سازمان شامگاه دوشنبه طی نشست خبری گفت: «بمباران‌ها و خصومت‌های مداوم اسرائیل در غزه همچنان به کشتار، مجروح کردن و آواره‌کردن فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و به خانه‌ها و زیرساخت‌های آن آسیب می‌زند و آنها ویران می‌کند».
 
حق در ادامه توضیح داد: «دو دستور تخلیه در آخر هفته توسط ارتش اسرائیل برای خان‌یونس صادر شد، عمدتاً برای مناطقی که قبلاً تحت تخلیه قرار گرفته بودند».
 
وی با بیان اینکه این دستورات شامل 23 محل اسکان آوارگان، 14 تأسیسات آب و بهداشت و چهار مرکز آموزشی می‌شود، اظهار داشت: «در مجموع، حدود 305 کیلومتر مربع یا نزدیک به 84 درصد از نوار غزه، تحت دستور تخلیه توسط ارتش اسرائیل قرار گرفته است».
 
این مقام سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در نوار غزه مشغول است، گفت که باید یک حکم قضایی توسط دادگاه‌های مربوطه صادر شود تا آن را نسل‌کشی بدانند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان