انتقاد عارف از تغییر مسیر بنیاد ملی نخبگان از هدف اولیه آن (فیلم)

انگیزه اصلی تشکیل بنیاد ملی نخبگان، کشف استعداد‌ها بود؛ نه در تهران و اصفهان و شهر‌های بزرگ؛ بلکه در دورترین نقطه کشور و مثلا در سیستان و بلوچستان که کار بسیار سختی است. حمایت از نخبگان کار خوبی است، ولی کم زحمت‌ترین کار این است که بیاییم بگوییم ۱۰ نفر اول کنکور را بورسیه می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور: بنیاد ملی نخبگان کارهای ارزشمندی کرده و از افتخارات من این است که عضو هیأت امنای این بنیاد بوده ام ولی فلسفه تشکیل این بنیاد، حمایت از نخبگان نبود؛ البته حمایت از نخبگان کار خوبی است ولی کم زحمت ترین کار این است که بیاییم بگوییم 10 نفر اول کنکور را بورسیه می کنیم.

انگیزه اصلی تشکیل بنیاد ملی نخبگان، کشف استعدادها بود؛ نه در تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ؛ بلکه در دورترین نقطه کشور و مثلا در سیستان و بلوچستان که کار بسیار سختی است.

مأموریتی که مقام معظم رهبری به من دادند تا اساسنامه بنیاد ملی را بنویسیم که دو سال طول کشید، کشف استعدادها بود اما وقتی تشکیلات به مرور دولتی می شود و می خواهد گزارش کمی بدهد، با مشکلاتی روبه رو می شود؛ خواهش می کنم در این موضوع بازنگری شود؛ نه اینکه مسیری که می روید، اشتباه است ولی روی گسترش کمی آن هم حرف داریم و موافق نیستیم با فشاری که آمد، الان باید در خیلی از استان ها بنیاد ملی نخبگان باید حضور داشته باشد و بخش مهمی از بودجه آن صرف امور جاری شود.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان