گاردین: هریس پیشتاز نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی

گزارش گاردین کار «نینا لاکانی»، روزنامه‌نگار مستقل بریتانیایی و خبرنگار ارشدِ توییتر است که از آمریکای مرکزی و مکزیک برای بسیاری از رسانه‌‌های خبری از قبیل گاردین، بی‌بی‌سی، الجزیره، گلوبال‌پست، دیلی‌بیست، ساندی‌تایمز، تلگراف و ایندیپندنت گزارش تهیه می‌کند.

منبع: گاردین
تاریخ انتشار: 10 آگوست 2024
گفتگو: نینا لاکانی
مترجم: لیلا احمدی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
 «نینا لاکانی»، روزنامه‌نگار مستقل بریتانیایی و خبرنگار ارشدِ توییتر است که از آمریکای مرکزی و مکزیک برای بسیاری از رسانه‌‌های خبری از قبیل گاردین، بی‌بی‌سی، الجزیره، گلوبال‌پست، دیلی‌بیست، ساندی‌تایمز، تلگراف و ایندیپندنت گزارش تهیه می‌کند.

شایان ذکر است که مقالات ترجمه‌شده در این بخش، صرفاً بازتاب دیدگاه نویسنده و در راستای بررسی مطبوعات جهان است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 
   عصر ایران/ ترجمه: نتایج تازه‌ترین نظرسنجیِ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که هریس در 3 ایالت کلیدی با 4 امتیاز از ترامپ جلوتر است. بر اساس نظرسنجی مهمِ تایمزسینا NYT/Siena، ایالت‌های ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان اکنون به دموکرات‌ها متمایل شده‌اند. عملکرد هریس مدبرانه و تحسین‌برانگیز است. او با قدرت و تسلط شگفت‌آوری از دونالد ترامپ پیشی گرفته و نتایج نظرسنجی‌ها را تغییر داده است؛ تغییری که از اصلاح روند حزب دموکرات در سه ماه باقی‌مانده تا انتخابات حکایت دارد.

هریس پیشتاز نظرسنجی‌ها در ایالت‌های کلیدی
 
  معاون رئیس‌جمهور حالا با چهار درصد اختلاف از رئیس‌جمهور پیشین جلو افتاد6 و در میان 2000 رأی‌دهنده در سه ایالت نوسانی پیشتاز است. به گزارش نیویورک‌تایمز، پیشروی هریس در نظرسنجی‌های ملی و همچنین در ایالت‌های کلیدی که تعیین‌کنندۀ نتیجه انتخابات هستند، خشم ترامپ را برانگیخته است. به خاطر داریم که ترامپ پیش از این هریس را دیوانه خطاب کرده بود، هویت نژادی‌اش را زیر سؤال برده بود و اخیراً هم در نشستی خصوصی از لفظی رکیک دربارۀ هریس استفاده کرده است.
 
  این نظرسنجی ها بین 5 و 9 آگوست [اوت] و در هفته‌ای انجام شده‌اند که هریس، «تیم والز»، فرماندار مینه‌سوتا، آموزگار مطالعات اجتماعی و مربی فوتبال آمریکایی را به عنوان معاون خود در انتخابات نوامبر برگزیده است. والز دموکراتِ دلپذیری است، مشی نوگرا و اصلاح‌طلبانه‌ای دارد و همیشه از عدالت اجتماعی، حقوق اقلیت‌ها و مطالبات فرودستان حمایت کرده است. او تاکنون شخصیت شناخته‌شده‌ای نداشت، اما طی چند هفته به ستارۀ حزب دموکرات تبدیل شد و حالا قرار است به عنوان یار انتخاباتیِ هریس، او را همراهی کند.
 
  از زمانی که جو بایدن از رقابت‌ کنار کشید و از هریس حمایت کرد تا به نگرانی‌های فزاینده در مورد سلامت جسمانی و آمادگی شناختیِ رهبر سالخوردۀ حزب دموکرات پایان دهد، این نتایج، واضح‌ترین نشانه دال بر پیشتازی حزب دموکرات‌ در ایالت‌های کلیدیِ میدان نبرد است. داده‌های پیشین به نحو اسفناکی نشان می‌داد بایدن با ترامپ هم‌سطح است یا کمی عقب‌تر از او قرار دارد.
 
  شرکت‌کنندگان در نظرسنجیِ اخیر نشریۀ نیویورک‌تایمز و کالج سینا، هریس را باهوش‌تر، صادق‌تر و خوش‌مشرب‌تر از ترامپ می‌دانند و معتقداند او برای ادارۀ کشور مناسب‌تر است.
 
   این یافته‌ها که روز شنبه در نیویورک‌تایمز منتشر شد، دموکرات‌ها را تقویت می‌کند. هریس و والز در اولین هفتۀ کارزار انتخاباتی با هم رهسپار سفر خواهند شد تا نشست‌های انتخاباتی را در ایالت‌های نوسانی برگزار کنند. حضور آن‌ها در ایالت‌های میدان نبرد بسیار حائز اهمیت است.
 
  روز شنبه، نامزدها تجمعی را در شهر لاس‌وگاس واقع در ایالت نوادا برگزار کردند. تیم بایدن و هریس در سال 2020،  بیش از دو امتیاز در این ایالت به دست آورد.
 
  قطعاً دموکرات‌ها از مشاهدۀ این پیشتازی به وجد می‌آیند. در ماه مه، 45 درصد از رأی‌دهندگانِ مستقل که همیشه نقش مهمی در تخمین نتیجۀ رقابت دارند، از انتخاب نامزدهای ریاست‌جمهوری راضی بودند و حالا میزان رضایت به 60 درصد رسیده است.  
 
  به نظر می‌رسد این نوسان، ناشی از تمایل تدریجی و روزافزونِ رأی‌دهندگان به هریس باشد. آن‌ها او را به خاطر مردمی‌بودن، مثبت‌اندیشی و چشم‌انداز آینده‌نگر تحسین می‌کنند. بر اساس نظرسنجی تایمز و سینا، در پنسیلوانیا نیز، همان جایی که بایدن چهار سال پیش بر ترامپ با حدود 80 هزار رای چیره شد، میزان محبوبیت هریس از ماه گذشته در میان رأی‌دهندگانِ ثبت‌شده، 10 امتیاز افزایش یافته است.
 
  دموکرات‌ها برای دستیابی به کاخ سفید باید در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان که 3 ایالت‌ کلیدیِ میدان نبرد هستند، پیروز شوند. به خاطر داریم که بایدن در سال 2020، در این ایالت‌ها ترامپ را شکست داد.
 
  نظرسنجی‌های اخیر، آتش خشم ترامپ را شعله‌ور کرده‌اند. چند رویداد اخیرِ کمپین انتخاباتی او نیز متأثر از خشم و بهتِ ناشی از از روی‌کارآمدنِ جی‌دی‌ونس و حضور قدرتمند دموکرات‌ها بوده است.

  ونس در میان دموکرات‌ها به «اعجاب‌آور» معروف است و شخصیتی طنزآمیز دارد. به ویژه او را با اظهاراتِ سال 2020 دربارۀ «بانوان گربه‌‌دارِ بدون فرزند» یاد می‌کنند. مستقل‌ها، دموکرات‌ها و حتی جمهوری‌خواهانِ ثبت‌نام شده، ونس را گزینه‌ای نامطلوب برای معاونت قلمداد می‌کنند.
 
  اما دموکرات‌ها هنوز باید برای معرفی دیدگاه هریس به کشور بکوشند. این نظرسنجی نشان می‌دهد 60 درصد از رأی‌دهندگانِ شرکت‌کننده فکر می‌کنند ترامپ چشم‌انداز روشنی از کشور دارد. این رقم اما در مورد هریس، 53 درصد است.
 
  نکتۀ مهم این است که ترامپ کماکان در زمینۀ اعتماد به مدیریت اقتصاد و مهاجرت پیشتاز است - طبق نظرسنجی‌ها، دو مورد از سه موضوع کلیدی رأی‌دهندگان، اقتصاد و مهاجرت است.
 
   بااین‌حال، هریس در مورد سقط جنین، 24 امتیاز نسبت به ترامپ دارد، موضوعی که دموکرات‌ها امیدوارند در ایالت‌های نوسانیِ کلیدی مانند آریزونا و ویسکانسین به رأی‌گیری کمک کند. در خصوص پیشبرد دموکراسی نیز به هریس بسیار مثبت‌تر از ترامپ نگاه می‌شود. او همچنان با اتهامات مرتبط با نقش او در براندازی نتایج انتخابات 2020 و شورش 6 ژانویه در واشنگتن مواجه است.
 
  در این بین، نظر «تونی فابریزیو» (رئیس نظرسنجیِ کمپین ترامپ) نیز قابل‌توجه است. او با استناد به نظرسنجی‌های انجام‌شده در روزهای قبل از انتخاباتِ 2020 که حاشیۀ پیروزی بایدن را بیش از حد تخمین می‌زد، گفته است:«نظرسنجی‌های جدید به طرز چشم‌گیری میزان حمایت از ترامپ را دست‌کم گرفته‌اند.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان