مدیرعامل مترو : سبقت متروی تهران از برخی مترو های دنیا / تحول در شبکه ریلی با ناوگان های جدید

متروی تهران از برخی مترو های دنیا سبقت گرفته‌است. به عنوان مثال، راندمان پله‌برقی‌های ما بالاست و تجهیزاتمان داخلی‌سازی شده است. با این حال، برخی مشکلات فنی وجود دارد، اما همچنان از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتر هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: با ورود ناوگان جدید، سیستم قطارها در حوزه های مختلف تغییر می‌کند. تهویه به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد و به‌طور کلی، صندلی‌ها راحت‌تر و خرابی‌ها کمتر می‌شود.
 
به گزارش برنا، رضا محمدنژاد بیدخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با حضور در خبرگزاری برنا ضمن تبریک روز خبرنگار، با خبرنگاران این رسانه به گفت‌وگو نشست.

واگن های مترو نیازمند اورهال هستند

وی درباره برنامه‌های شرکت بهره‌برداری مترو تهران درخصوص اورهال و تعمیر ناوگان مترو اظهار کرد: در حال حاضر واگن‌های مترو نیازمند اورهال هستند و در صف تعمیرات قرار دارند. تعمیرات خطی در مترو سخت است و نیاز به سالن‌های ویژه دارد. این موضوع در حالی است که مترو دارای خطوط و سالن‌های تعمیرگاهی محدودی است و حتی در برخی از خطوط، سالن تعمیرگاهی وجود ندارد. با این وجود، اکنون مترو به صورت صد درصد فعالیت می‌کند و این فعالیت قابل‌ توجه توسط تیم حرفه‌ای بزرگی از همکاران ما در مترو انجام می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران ادامه داد: اگر بخواهم به تلاش همکارانمان در ارائه خدمات نمره بدهم، عدد 19.5 را شایسته آن‌ها می‌دانم. یکی از بخش های مهم در فعالیت درون سازمانی مترو، مقوله آموزش است.
 
محمدنژاد ادامه داد: متروی تهران در حوزه آموزش، به‌ویژه در زمینه مباحث فنی و آموزش راهبران، همکاری خوبی با شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد داشته است. سرمایه شرکت بهره‌برداری مترو از لحاظ نیروی انسانی نیز بسیار قابل‌توجه است.

متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته‌ است

وی تأکید کرد: متروی تهران از برخی متروهای دنیا سبقت گرفته‌است. به عنوان مثال، راندمان پله‌برقی‌های ما بالاست و تجهیزاتمان داخلی‌سازی شده است. با این حال، برخی مشکلات فنی وجود دارد، اما همچنان از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتر هستیم.
 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران به کاهش نیروی انسانی در مترو اشاره کرد و گفت: آمار نیروی انسانی در شرکت‌ بهره‌برداری متروی تهران از سال 1397 به بعد سیر نزولی داشته و از 10 هزار نفر به 7300 نفر رسیده است. در واقع، نزدیک به 30 درصد از پرسنل ما کاهش یافته که این کاهش به دلیل بازنشستگی یا جا‌به‌جایی بوده است.

کاهش زمان هدوی قطارها طی سال های اخیر

وی ادامه داد: همزمان با این سیر نزولی، طول خطوط ما سیر صعودی داشته و به 300 کیلومتر رسیده است. یعنی تعداد پرسنل کاهش یافته، اما کار آنها نزدیک به 40 درصد افزایش یافته است. نکته دیگر این است تعداد ایستگاه‌های ما امروز به 159 ایستگاه رسیده است. در همین راستا، انتظارات هم بیشتر شده، ضمن آنکه سر فاصله حرکت قطارها یا همان Headway کاهش یافته است. اکنون به 5 دقیقه و گاهی 4 دقیقه می رسد. حتی در مناسبت‌های مذهبی هدوی ما به یک یا دو دقیقه هم می‌رسد.
 
مدیرعامل مترو در رابطه با برخی گلایه‌ها درباره نظافت مترو گفت: گاهی گزارش می‌شود که ایستگاه‌ها نظافت خوبی ندارند اما واقعاً اگر شما 5 صبح یا 6 صبح بیایید، نظافت خوب است. باید توجه داشت که شما درباره تردد جمعیتی حدود یک میلیون و 700 هزار نفر صحبت می‌کنید.
 
وی افزود: این حجم از جمعیت به این شهر زیرزمینی می‌آیند و می‌روند. بنابراین همه همشهریان در نظافت و تمیزی مترو موثر هستند. البته اکنون وضعیت بهتر شده است.

تحول در شبکه ریلی پایتخت با ورود ناوگان های جدید

وی با بیان اینکه با ورود ناوگان‌های جدید، تحولی در شهر ریلی تهران رخ خواهد داد، گفت: اولین سری قطارهای حاصل از قرارداد جدید اواخر امسال از راه می‌رسند.  قرارداد توسط وزارت کشور بسته شده و برای شهرهای دیگر نیز پکیج‌های دیگری در نظر گرفته شده است اما صحبت ما در مورد قرارداد شهر تهران است که بخش عمده این کار را شامل می‌شود.
 
محمدنژاد تصریح کرد: با ورود ناوگان جدید، سیستم قطارها در حوزه های مختلف تغییر می‌کند. تهویه به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد و به‌طور کلی، صندلی‌ها راحت‌تر و خرابی‌ها کمتر می‌شود. از طرفی، قطارهای موجود را با برنامه ریزی قبلی و بدون دغدغه از مدار خارج می‌کنیم و به سراغ بحث اورهال می‌رویم. مشکل اصلی ما در اورهال بحث اعتبار نیست. نه اینکه مشکل نداشته باشیم اما این مشکل در همه جا وجود دارد. حتی آن‌هایی که مشکل مالی ندارند، می‌گویند اگر اعتبار بیشتر باشد، بهتر است. نگرانی اصلی ما این است که اورهال زمان‌بر است. اگر این قطارها را از خط بیرون بیاوریم، هدوی ما دیگر 5 دقیقه نخواهد بود و نارضایتی مردم را به همراه دارد.
 
در واقع برای اورهال ما مشکل فنی نداریم و مشکل اصلی ما ریالی هم نیست. نگرانی ما این است که خروج قطارها و هدوی بالاتر موجب نارضایتی مردم شود؛ لذا سعی می‌کنیم حداقل‌ها را رعایت کنیم.

برخی از مشکلات تهویه در ایستگاه های مترو ناشی از نبود امکانات است

وی درباره مشکل تهویه در برخی ایستگاه‌ها هم گفت: برخی مشکلات تهویه ما ناشی از نبود امکانات یا نواقصی در سیستم است که همچنان ادامه دارد و با تعمیر و نصب قطعات برطرف می‌شود. این موضوع در دستور کار قرار گرفته، اما زمان‌بر است. برخی خریدها، خارجی هستند و زمان‌بر خواهند بود. اما مشکل دیگر مربوط به ازدحام بالای جمعیت است. در طراحی ایستگاه ها باید مطالعات کامل و جامعی انجام شود تا ایستگاه ها برای پذیرش همشهریان محترم در مناسبت های مذهبی خاص هم باشند و بدون کاستی، خدمات رسانی مناسب ارائه دهند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان