احتمال حمله ایران / کاهش ارزش پول اسرائیل / انتقال آثار موزه اسرائیل به انبارها

موزه اسرائیل برای حفاظت از آثار مهم خود در برابر حمله احتمالی ایران گفت آنها را به انبارها منتقل می کند.

افزایش احتمالات درباره حمله مستقیم ایران به اسرائیل باعث کاهش ارزش پول اسرائیل (شیکل) و بورس آن شده است.

به گزارش عصرایران، همزمان در واکنش به احتمال حمله ایران، موزه اسرائیل اعلام کرد آثار مهم خود را انبارها منتقل می کند تا در امان بمانند.

 به دنبال ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، ایران وعده داد از اسرائیل انتقام می گیرد.

برخی رسانه ها و منابع می گویند ایران می خواهد از طریق حمله نظامی مستقیم به اسرانیل، انتقام ترور هنیه را بگیرد.

در اوایل سال جاری هم، ایران برای انتقام حمله اسرائیل به ساختمان سفارت خود در دمشق و شهادت شماری از فرماندهان ارشد سپاه، حمله پهپادی و موشکی گسترده ای علیه اسرائیل داشت.

کاهش ارزش پول اسراییل

پایگاه خبری امریکایی "الحره" از اسرائیل نوشت: از ابتدای ماه مارس (اسفند گذشته) ارزش شیکل (واحد پول اسرائیل) در برابر دلار، 4.5 درصد کاهش یافته است. ارزش شیکل تحت فشار سیاسی در حال کاهش است. شاخص سهام تل آویو نیز بین 1.25 تا 1.5 درصد کاهش یافت.

با افزایش نگرانی سرمایه گذاران در مورد حمله احتمالی ایران و گروه حزب الله لبنان به اسرائیل، روز دوشنبه گذشته، ارزش شیکل اسرائیل در برابر دلار 1.5 درصد کاهش یافت. ارزش سهام در تل آویو هم بیش از یک درصد کاهش یافت.

پول اسرائیل (شیکل)

قیمت واحد پول اسرائیل تا ساعت 12:55 به وقت گرینویچ (روز دوشنبه) به 3.77 شیکل در هر دلار رسید که از 3.72 شیکل در روز جمعه گذشته کاهش را نشان می دهد.

"یونی فانینگ" تحلیلگر ارشد بانک اسرائیلی " تفهوت میزراحی" گفت:  ما هنوز هم انتظارات زیادی در رابطه با عواقب واکنش ایران داریم که باعث ایجاد نوساناتی (در ارزش پول و سهام) می‌شود".

ارزش شیکل در برابر دلار از ابتدای ماه اوت تاکنون 0.1 درصد افزایش یافت اما این پول طی سال گذشته پنج درصد از ارزش خود را از دست داده است.

"پیوتر ماتیس" استراتژیست ارشد در Intouch Capital Markets گفت: در میان نگرانی‌های فزاینده درباره نزدیک بودن حمله ایران به اسرائیل بر اساس اظهارات مقامات دو طرف، حفظ ارزش شیکل دشوار است.

روز دوشنبه یک رسانه امریکایی در گزارشی اعلام کرد "یوآو گالانت" وزیر دفاع اسرائیل روز یکشنبه به همتای آمریکایی خود، لوید آستین، اطلاع داد ایران برای حمله نظامی گسترده به اسرائیل آماده می شود.

"حسنین مالک" رئیس تحقیقات سهام در Tellimer گفت: "انتظارات آتش‌بس (جنگ غزه)، پایین و رو به کاهش است و شبح انتقام‌جویی ایران همچنان وجود دارد."

 

انتقال آثار مهم موزه اسرائیل به انبارها

به دنبال نگرانی ها از حمله ایران، موزه اسرائیل، شاهکارهای هنری را به انبار منتقل می کند.

به گزارش عصرایران، سایت خبری اسرائیلی "آی 24 نیوز" نوشت: موزه اسرائیل برای حفاظت از آثار مهم خود در برابر حمله احتمالی ایران گفت آنها را به انبارها منتقل می کند. موزه اسرائیل روز دوشنبه در بیانیه ای دلیل این اقدام را تعهد و مسئولیت در قبال مجموعه های خود به عنوان بخشی از آمادگی برای حمله ایران توضیح داد.

 موزه اسرائیل در بیانیه خود اضافه کرد: "موزه باز است. گالری‌ها و نمایشگاه‌های آن باز هستند و از حضور عموم مردم، استقبال می کنیم. مردم می‌توانند در ساعات کاری که از وب سایت موزه قابل دریافت است از این محل بازدید حضوری داشته باشند".

موزه اسرائیل در شهر قدس / بیت المقدس / اورشلیم

موزه اسرائیل

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان