اختلاف نظر نمایندگان بر سر انتخاب وزیر اقتصاد؛ وزیر اطلاعات نظر مثبت نمایندگان را جلب کرد

بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد در کمیسیون اجتماعی با واکنش‌های متفاوتی از سوی نمایندگان مواجه شد.

 طبق اعلام سخنگوی کمیسیون اجتماعی، پاسخ‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات به پرسش‌های نمایندگان این کمیسیون قانع کننده بود اما پس از ارائه برنامه‌ها و پاسخ‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون، موافق و مخالفانی با حضور همتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی ایجاد شد و در نگاه کلی صحبت‌های وی قانع‌کننده نبود.

به گزارش ایلنا، ولی داداشی، در گزارش دومین روز از بررسی برنامه‌های وزاری پیشنهادی رئیس جمهور در این کمیسیون، هم‌زمان با سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس، عنوان کرد: اولین جلسه امروز کمیسیون با حضور عبدالناصرهمتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برگزار و برنامه‌ها و رویکردهای وی برای اداره این وزارتخانه تشریح شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان کمیسیون مطالبات و پیشنهادات خود در موضوعات مختلف و زیربنایی اقتصاد جامعه، از جمله مسائل مبتلابه بانک‌ها، بازار بورس، تورم، سهام عدالت، صادرات و تجارت، گمرک و ... را طرح و برنامه همتی در این موضوعات را طلب کردند. یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان درخصوص تخصیص ارز نیمایی بود که هم عموم جامعه و هم تجار، بازرگانان و فعالان تجاری کشور را حتی بعد از ثبت سفارش‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است. وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی هم که خود بنیانگذار این مقوله‌ در زمان ریاست خود در بانک مرکزی است، توضیحات و دفاعیاتی ارائه کرد، اما قانع‌کننده‌ نبود.

داداشی گفت: برنامه‌ وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری به عنوان یکی از عوامل تورم بازار مسکن  و نحوه برخورد با بانک‌های ناتراز از دیگر مطالبات نمایندگان در این جلسه بود؛ که در موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی قول‌هایی داد اما راهکار ارائه نکرد؛ بنابراین اینکه این قو‌ها در آینده عملی شود یا خیر؛ معلوم نیست.

وی با اشاره به پرسش‌های نمایندگان کمیسیون اجتماعی درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی برای کنترل تورم، شفافیت مالیاتی، عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی، نحوه مدیریت گمرکات و سامانه ترخیص کالا و برنامه مورد نظر وی برای ترمیم اعتماد مردم به بازار بورس و دلار گفت: وزیر پیشنهادی پاسخ‌هایی به این موارد ارائه کردند؛ اما در موضوع دلار صحبت‌هایی داشتند که بسیاری از مسئولیت‌ها را از گردن خود و متولی بودن را از وزارت امور اقتصادی و دارایی ساقط و اعلام کرد خیلی از مسائل اقتصادی به وزارت اقتصاد مربوط نیست.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجموع  و پس از ارائه برنامه‌ها و پاسخ‌های وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در جمع نمایندگان این کمیسیون، موافق و مخالفانی با حضور همتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد اما در نگاه کلی صحبت‌های وی قانع‌کننده نبود.

داداشی همچنین با اشاره به جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور اسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات به منظور ارزیابی برنامه‌های وی برای اداره وزارت اطلاعات در دولت چهاردهم هم عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان سوالات و پیشنهادات خود در حوزه‌های امنیت داخلی و مرزی و ... بیان و وزیر پیشنهادی هم پاسخ‌های مقتضی ارائه کرد؛ اما برایند جلسه خوب بود و تقریباً نمایندگان کمیسیون اجتماعی از صحبت‌های وزیر اطلاعات قانع شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان