کمتر از ۱۰ درصد توان ایران در عملیات وعده صادق استفاده شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که طبق توضیحات وزیر پیشنهادی دفاع، در عملیات نظامی اخیر موسوم به "وعده صادق"، کمتر از ۱۰ درصد از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران استفاده شده است.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق توضیحات وزیر پیشنهادی دفاع،‌ در عملیات وعده صادق کمتر از 10 درصد توان‌ جمهوری اسلامی ایران استفاده شد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جلسه عصر امروز سه شنبه 23 مردادماه کمیسیون، گفت: دومین جلسه بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی دفاع با صحبت‌های امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده در خصوص عملیات وعده صادق آغاز شد.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش وزیر پیشنهادی دفاع آنچه که در عملیات وعده صادق رخ داد کمتر از 10درصد توان جمهوری اسلامی ایران بود و در این عملیات با تعدادی از قدرت‌های غربی مواجه شدیم و نتیجه این عملیات ارتقاء بازدارندگی ایران اسلامی و تضعیف توان بازدارندگی رژیم صهیونسیتی بود.

رضایی یادآور شد: همینطور امیر نصیرزاده بر توسعه فعالیت های دانش بنیان، توجه به کارکنان و بازنشستگان، فعالیت های اقتصادی شفاف نیروهای مسلح و رصد تهدید های مختلف تأکید کرد. لزوم استفاده از تجهیزات نوین دفاعی و ساخت انواع تسلیحات مورد نیاز از دیگر موضوعات مطروحه توسط وزیر پیشنهادی دفاع بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  در ادامه جلسه نیز اعضای کمیسیون بر برنامه ریزی برای ساخت هواپیمای مسافربری در داخل و رسیدگی به بازنشستگان تأکید کردند.  مرکز پژوهش های مجلس هم گزارشی ارائه کرد که اهداف ترسیمی وزیر پیشنهادی دفاع مبتنی بر اهداف بالا دستی و فرامین فرمانده کل قوا است و تلاش کرده است تعامل وزارت دفاع را با مجلس تقویت کند و پس از آن رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز بر توسعه توان دفاعی تاکید کرده و گفت انتظار داریم روز به روز قدرت دفاعی توسعه پیدا کند و مبنای عمل وزیر پیشنهادی در صورت رای اعتماد مجلس برنامه هفتم باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان