گنجینه‌ای از هنر بیزانسی در دل ترکیه کشف شد

باستان‌شناسان در ترکیه به کشف یک گنجینه هنری دست یافتند. یک کفپوش موزاییکی بسیار زیبا و سالم متعلق به دوران بیزانس در کلیسای تاریخی اردو کشف شده است.

باستان‌شناسان بقایای یک کفپوش موزائیکی متعلق به دوران «بیزانسی» ‌ را در کلیسایی واقع در ترکیه کشف کردند.

به گزارش ایسنا، در جریان کاوش باستان‌شناسان در کلیسای «سن کنستانتین و هلنا» در «اردو»، شهری واقع در ترکیه، کفپوش موزائیکی نسبتا سالم متعلق به اوایل دوران «بیزانسی» کشف شد.

«انشنت اوریجینز» نوشت، ‌ این موزائیک که در محل پیدا شده است، نشان‌دهندۀ یک یافته مهم برای منطقه است و بینش جدیدی را درباره هنر و فرهنگ آن زمان ایجاد می‌کند.

 به گفته وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این موزائیک نخستین موزائیک در نوع خود است که تاکنون در استان اردو کشف شده است و نقطه عطف قابل توجهی در تاریخچه باستان‌شناسی این منطقه به شمار می‌آید. این موزائیک که قدمت آن به قرن پنجم و ششم پس از میلاد می‌رسد، پیوند ملموسی با اوایل دوران بیزانس دارد؛ دوره‌ای که با گسترش مسیحیت و شکوفایی هنر مذهبی شناخته می‌شود.

این موزائیک در «کلیسای سن کنستانتین و هلنا» ‌ کشف شده است که از دیرباز مکانی با اهمیت تاریخی و مذهبی در اردو بوده است و کشف موزائیک، لایه جدیدی از عمق تاریخ را به این محوطه اضافه می‌کند و بر اهمیت این مکان در اوایل دوره بیزانس تأکید دارد.

گنجینه‌ای از هنر بیزانسی در دل ترکیه کشف شد

این موزائیک نمونه‌ای خیره‌کننده از هنر بیزانسی است که دارای نقوش هندسی پیچیده و اشکال گیاهان است که در این دوران رایج بودند. نقوش لوزی موجود در این موزائیک به ویژه قابل توجه است، زیرا این طرح‌ها را با موزائیک‌های مشابهی که در نقاط دیگر آناتولی یافت می‌شود، می‌توان مقایسه کرد که نشان‌دهنده یک سنت هنری مشترک در سراسر منطقه است.

این موزائیک همچنین شامل تصاویر حیوانات و نقوش میوه است که گمان می‌رود نماد طبیعت و فراوانی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان