طوفان، زیردریایی و رازی که فاش شد! (+تصاویر)

زیردریایی اس ام یو-۱۱۸ در ۲۳ فوریه ۱۹۱۸ وارد خدمت شد و طی چند ماه پایانی جنگ جهانی اول دو کشتی بریتانیایی ولینگتون و آرکا را هدف قرار داد.

عصر ایران - تصاویر شگفت انگیزی که در ادامه ارائه شده اند در سال 1919 در ساحل هیستینگز در شرق ساسکس، انگلیس گرفته شده اند. در این تصاویر یک زیردریایی آلمانی دوران جنگ جهانی اول با نام اس ام یو-118 دیده می شود.

زمانی که این زیردریایی برای اسقاط شدن به سمت فرانسه یدک کشیده می شد، کابل یدک کش طی یک طوفان شدید پاره شد. زیردریایی اس ام یو-118 درست در مقابل هتل محبوب کوئینز به ساحل انگلیس رسید و خیلی زود گردشگران را از سراسر انگلیس، ولز و اسکاتلند به سوی خود جلب کرد.

زیردریایی

آشنایی با زیردریایی اس ام یو-118

اس ام یو-118 در 23 فوریه 1918 وارد خدمت شد و طی چند ماه پایانی جنگ جهانی اول دو کشتی بریتانیایی ولینگتون و آرکا را هدف قرار داد. پس از پایان جنگ، تصمیم گرفته شده این زیردریایی برای اسقاط شدن راهی فرانسه شود.

اس ام یو-118 درازا و پهنایی به ترتیب برابر با 81.5 و 7.42 متر داشت. این زیردریایی از دو پیشرانه دیزلی با قدرت مجموع 1200 اسب بخار نیرو می گرفت و در زمان غوطه ور شدن در زیر آب امکان استفاده از دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع 600 اسب بخار را داشت.  

زیردریایی

زیردریایی که خارج از جنگ نیز تلفات گرفت

دو نفر از گروهی که در ابتدا این زیردریایی را کاوش کردند و بعدا افراد دیگر را برای مشاهده فضای داخلی راهنمایی می کردند، به واسطه یک بیماری مرموز جان خود را از دست دادند. بعدها مشخص شد که گاز کلر نشت کرده از باتری های اس ام یو-118 موجب بروز آبسه های شدید در ریه ها و مغز این مردان بدشانس شده و مسمومیت با گاز جان آنها را گرفته بود.

حضور گردشگران برای عکاسی در کنار این زیردریایی بی پایان به نظر می رسید و این برای مردم هیستینگز آزاردهنده شده بود. در نهایت، این زیردریایی اسقاط شد.

زیردریایی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان