اف‌بی‌آی درباره ادعای ستاد ترامپ علیه ایران تحقیق می‌کند

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز گذشته (دوشنبه) مدعی شده بود که ایران اقدام به هک و سرقت برخی از مکاتبات داخلی این ستاد کرده است.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید در حال انجام تحقیقات درباره ادعاهای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ مبنی بر هک اسناد او توسط ایران است.

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اف‌بی‌آی در حال تحقیق درباره ادعاها درباره سرقت برخی اسناد حساس از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات 2024 یک یک عملیات نفوذ سایبری و همچنین تلاش برای دسترسی به اسناد ستاد انتخاباتی کامالا هریس است. 

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ روز گذشته (دوشنبه) مدعی شده بود که ایران اقدام به هک و سرقت برخی از مکاتبات داخلی این ستاد کرده است. 

پایگاه خبری «پولیتیکو» اخیراً گزارش داده بود در ماه ژوئیه ایمیل‌هایی حاوی اسناد معتبری از داخل ستاد ترامپ را از یک منبع ناشناس دریافت کرده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته که ستاد ترامپ هیچ مدرک و سند خاصی درباره نقش ایران در این عملیات هکری ادعایی رو نکرده است. 

مسئله دخالت قدرت‌های خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال‌های گذشته به موضوعی برای جدال‌های حزبی میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تبدیل شده است. 

سیاستمداران حزب دموکرات بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 دولت روسیه را به دخالت در آن انتخابات به نفع ترامپ متهم کردند. 

دو منبع که اشاره‌ای به نام آنها نشده در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس مدعی شده‌اند که ستاد انتخاباتی کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات هم هدف یک نفوذ سایبری توسط ایران قرار گرفته است. اف‌بی‌آی درباره این تلاش هم تحقیق می‌کند. 

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس ادعای ستادهای انتخاباتی ترامپ و هریس را رد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان