پخش ۷ میلیارد دقیقه‌ای بازی‌های پاریس رکورد شکست

به نام المپیک؛ به کام تلویزیون

۵.۵ میلیون نفر از تلوبیون مسابقات را دنبال کردند

مجموع خبرها نشان می‌دهد که تمایل عمومی به تماشای همزمان برنامه‌های سرگرمی در جهان، بسیار بالاست و این امر می‌تواند در طراحی استراتژی‌های رسانه‌ای و البته تبلیغاتی، نقش حیاتی را در آینده ایفا کند. پخش جهانی مسابقات ورزشی در سال‌های اخیر درآمدهایی بسیار بالا برای کمپانی‌های سینمایی و تلویزیونی ایجاد کرده است.

کمپانی برادران وارنر سالانه 12 تا 15میلیارد دلار درآمد دارد و گفته می‌شود المپیک پاریس در دو هفته اخیر، ‌بیش از 3میلیارد دلار برایش سود کسب کرده است. این در حالی است که وارنرها حق پخش را هم از دولت فرانسه خریده‌اند. حق پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک در این سال‌ها رشد بسیاری کرده است.

درحالی‌که در المپیک 1948 لندن امتیاز پخش تصاویر مسابقات 1500 پوند فروخته شد در المپیک 2012 لندن، این رقم به حدود دو و نیم میلیارد دلار پوند رسید و در سال‌های اخیر به مرز 3میلیون دلار هم رسیده است.

رکورد وارنرها

کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که پخش بازی‌های المپیک پاریس با بیش از 7میلیارد دقیقه پخش مستقیم، در مجموع 215میلیون بیننده در اروپا به دست آورده و رکوردی نو ثبت کرده است. ارقام رسمی این کمپانی که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد این شرکت در مجموع 215میلیون تماشاگر در اروپا را در سراسر پلتفرم‌های تلویزیونی و استریم میزبانی کرده است. این گزارش نشان می‌دهد شمار بینندگان تلویزیونی المپیک 23درصد، معادل 40میلیون نفر، بیشتر از بازی‌های المپیک 2020 توکیو است.

این کمپانی بیش از 7میلیارد دقیقه برنامه در تمام پلتفرم‌هایش پخش کرد که 6 برابر پخش بازی‌های توکیو است. پوشش بازی‌های المپیک به رشد مشترکان برادران وارنر کمک کرد و با توجه به اینکه مشترکان جدید در بخش استریم پولی در طول دوره بازی‌ها ثبت‌نام کردند، جهش 77درصدی نسبت به مشترکان توکیو 2020 به دست آمد.

جی بی پرت، مدیرعامل این کمپانی و رئیس پخش استریم جهانی بازی‌ها، گفت: پاریس 2024 برای طرفداران و مخاطبان و بخش استریم مک و برادران وارنر دیسکاوری از همه انتظارات فراتر رفت و ما میلیون‌ها مشترک پرداختی جدید اضافه کردیم و روزانه میلیون‌ها بیننده به تماشای میلیاردها دقیقه محتوا در طول بازی‌ها نشستند.

وی با تاکید بر اینکه شتاب رشد استریم این کمپانی در حال افزایش است گفت: ما هنوز تقریبا نیمی از بازار جهانی را در اختیار داریم.

امسال این کمپانی با تغییرات زیادی برای المپیک پاریس ظاهر شد و اولین دوره بازی‌ها را از زمان ادغام دیسکاوری و وارنر میدیا تجربه کرد و در عین حال سرویس پخش مستقل مکس در اروپا را از 21 مه در 20 کشور اروپایی راه‌اندازی کرد و از 11ژوئن هم این سرویس در فرانسه راه‌اندازی

شد. بازی‌های المپیک در 47 بازار به 20زبان در اروپا در پلتفرم‌های پخش مکس و دیسکاوری پلاس که هر دو متعلق به کمپانی برادران وارنر است در تلویزیون کابلی و آنلاین از طریق کانال‌های یورواسپورت پخش شد.

رکورد ایرانی المپیک

روز گذشته همچنین خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن تلوبیون، پلتفرم پخش اینترنتی صداوسیما، اعلام کرد بیش از 5میلیون و 500هزار کاربر برای مشاهده مسابقات المپیک به این سامانه مراجعه کرده‌اند و پربازدیدترین رویداد، مسابقات مریوط به کشتی حسن یزدانی با رقیبانش بوده است. طی برگزاری مسابقات المپیک 2024 پاریس، صفحه ویژه المپیک تلوبیون در چند بخش طراحی شده بود که شامل پخش زنده رویدادها به تفکیک هر رشته ورزشی، صفحه ویژه کاروان ایران به تفکیک هر رشته ورزشی، صفحه ویژه المپین‌های دارای مدال و رویدادهای هر روز طی سه هفته گذشته بود. در این المپیک، بیش از 610 ساعت محتوا در تلوبیون پخش و ذخیره‌سازی شد که این میزان محتوا در 1955 قطعه در صفحات مختلف تلوبیون در دسترس قرار گرفت.

محتواها به صورت زنده از شبکه‌های سه، ورزش و چهار شبکه اختصاصی ورزشی از تلوبیون پخش شد که شامل تمام محتوای قابل پخش از المپیک پاریس می‌شد. اما آمار بینندگان تلویزیون همچنان اعلام نشده است.

برخی تخمین‌ها حاکی از این است که امسال، شمار بینندگان بازی‌های المپیک از صداوسیما در مقایسه با المپیک 2020 توکیو افزایش نسبی داشته است. طبق آمار اعلامی مرکز تحقیقات صداوسیما 46.1درصد مردم بیننده «مسابقات المپیک توکیو 2020» بوده‌اند. نظرسنجی قبلی صداوسیما نشان داد که مردان با 55.1درصد بیننده، بیشتر از زنان با 31.1درصد، تماشاگر مسابقات المپیک بوده‌اند. سن نزدیک به 57درصد از دنبال‌کنندگان تلویزیونی المپیک 12 تا 18بوده است.

البته پخش مسابقات ورزشکاران ایرانی در المپیک با تاخیر زیاد روی آنتن تلویزیون می‌رفت و این در حالی است که مثلا پلتفرم نماوا مسابقات را کامل و  بدون تاخیر پخش می‌کرد. موضوع پخش مسابقات با تاخیر زیاد و سانسورهای عجیب‌و‌غریب در کوران مسابقات المپیک یک بار دیگر حاشیه‌های تلویزیون را داغ کرد و واکنش‌های منفی زیادی در پی داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان