ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی:

کشور به ۱۴۰ هزار مبلّغ نیاز دارد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با اشاره به پاسخ‌گو نبودن تعداد مبلغان اعزامی در ایام مختلف به نقاط کشور تاکید کرد: کشور به ۱۴۰ هزار مبلغ نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله‌‎العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز دوم تیرماه در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم که با حضور جمع زیادی از فضلا و طلاب حوزه برگزار شد، با اشاره به اهداف تبلیغ گفت: وظایف بزرگ پیامبران الهی در قرآن ذکر شده است که یکی از مهم‌ترین این وظایف عمل به احیای مکارم اخلاق است.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام هدف از بعثت خود را احیای مکارم اخلاق عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: طلاب نیز باید در این مسیر کوشا باشند. البته برخی از عوامل در کمرنگ شدن اخلاق در جامعه نقش دارد که مهم‌ترین آن گسترش روحیه تجمل‏‌گرایی، مادی‌گرایی و منفعت‌طلبی است.
این مرجع تقلید بیان کرد: دعواهای سیاسی و رقابت برای کسب قدرت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث کمرنگ شدن اخلاق در جامعه می‎شود؛ وقتی برخی سیاستمداران غربی برای جلب آرای عمومی از هر گروه منحرفی حمایت می‎کنند جامعه به سوی بی اخلاقی سوق داده می‎شود.
وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی و روحیه ضعف و ناامیدی در میان فعالان دینی و تبلیغی از جمله مهمترین عوامل کمرنگ شدن مباحث اخلاقی است تصریح کرد: نباید در حوزه فرهنگ دینی یاس داشته باشیم زیرا اگر امام راحل نیز دچار یاس می‎شدند هیچ گاه انقلابی شکل نمی‎گرفت.
آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: روحانیون باید مردم را به وحدت سوق دهند زیرا وحدت رمز پیروزی در مقابل دشمنان اسلام است.

وی یادآوری کرد: از دیگر اصولی که باید در تبلیغ مبلغان مورد توجه قرارگیرد، توجه دادن مردم نسبت به مسئله ایمان به خدا و روز قیامت است.
وی گفت: توجه دادن مردم نسبت به مضرات ماهواره‎ها و شبکه‎های مخرب و همچنین افزایش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب دو فوریت طرح امر به معروف نشان داد که در این مسیر جدی است.
این مفسر قرآن بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات دنیای اسلام اهانت و پرخاشگری نسبت به اعتقادات و تکفیری‎گری است و مبلغان نباید اجازه هتاکی به مذاهب دیگر را بدهند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور حداقل به 140 هزار مبلغ نیاز دارد گفت: برای رسیدن به این نقطه فاصله زیادی وجود دارد و اعزام 8 هزار نفر جوابگوی نیازهای دینی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان