تولید انرژی تجدیدپذیر در هلند با بادبادک جزر و مد (+عکس)

جزیره کوچک آملند هلند، واقع در دریای وادن، محل اولین بهره‌برداری از برق تولید شده توسط نیروی جزر و مد دریا خواهد بود. این پروژه که به دنبال آزمایش فناوری جدیدی به نام «بادبادک جزر و مد TidalKite» است، بعد جدیدی به مفهوم منابع انرژی تجدیدپذیر خواهد بخشید.

آملند، نخستین جزیره‌ای است که انرژی خود را با روش بادبادک جزر و مد به دست می‌آورد.

به گزارش ایمنا، جزیره کوچک آملند هلند، واقع در دریای وادن، محل اولین بهره‌برداری از برق تولید شده توسط نیروی جزر و مد دریا خواهد بود. این پروژه که به دنبال آزمایش فناوری جدیدی به نام «بادبادک جزر و مد TidalKite» است، بعد جدیدی به مفهوم منابع انرژی تجدیدپذیر خواهد بخشید.

تولید برق سبز در هلند تحت‌الشعاع مزارع بادی و خورشیدی است. با این حال، این پروژه جدید به دنبال استفاده از قدرت دریا و قابلیت پیش‌بینی جزر و مد آن است.

برق را می‌توان با استفاده از انرژی حاصل از جزر و مد دریای وادن تولید کرد. برای این منظور، شرکت SeaQurrent بادبادک جزر و مد خود را توسعه داده است که ساختار پره‌مانندی را روی کابل متصل به یک ژنراتور در بستر دریا می‌چرخاند. سپس برق تولید شده از طریق کابل‌های روی زمین منتقل می‌شود.

تولید انرژی تجدیدپذیر در هلند با «بادبادک جزر و مد»

آزمایش مزایای زیست‌محیطی

این طرح با برنامه‌های آملند برای خنثی شدن CO2 تا سال 2035، 15 سال جلوتر از بقیه شهرهای هلند، مطابقت دارد. مقامات محلی گفته‌اند که با وجود پنل‌های خورشیدی مزارع بادی گزینه مطلوبی نیستند زیرا توربین‌ها زیبایی طبیعی جزیره را از بین می‌برند.

سوالاتی جدی در مورد تأثیر زیست‌محیطی بادبادک زیر آب و به طور خاص نقش آن بر حیات وحش دریایی وجود دارد. به گفته زیست‌شناسان، برای سازگاری با فناوری جدید، سایر فعالیت‌های ناپایدار مانند بهره‌برداری از گاز و ماهیگیری باید متوقف شوند.

بعد تجاری نیز در این رابطه وجود دارد. نصب چنین بادبادک‌های جزر و مدی گران‌تر از توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی خواهد بود. از سوی دیگر، جزر و مد یک نیروی طبیعی منظم و قابل پیش‌بینی است که آنها را برخلاف آفتاب و باد برای بهره برداری مناسب‌تر می‌کند.

اگر پروژه آزمایشی مناسب تشخیص داده شود، با استفاده از بادبادک‌های بزرگ‌تر تأیید می‌شود.

تولید انرژی تجدیدپذیر در هلند با «بادبادک جزر و مد»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان