۵ پیشنهاد برای اینکه گوشی همراه‌تان را در تابستان کباب نکنید!

مشابه تماس‌های ویدئویی، ضبط ویدئو هم مصرف بالایی دارد. اگر مجبور به فیلمبرداری هستید، زمان ضبط را به حداقل برسانید و ویدئوهای طولانی نگیرید و به گوشی استراحت بدهید یا اگر می‌توانید در سایه این کار را انجام دهید.

در تابستان، شما تنها کسی نیستید که گرما را احساس می‌کند، چراکه گوشی هوشمندتان هم در عذاب است! داغ‌شدن بیش از حد گوشی‌ها برای باتری، عملکرد و عمر آن خبر بدی است. درحالی‌که بیشتر دستگاه‌های مدرن دارای ویژگی‌های خنک‌کننده برای کمک در ماه‌های گرم تابستان هستند، اما هنوز هم باید از گوشی‌ها مراقبت کنید.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، وقتی گوشی شما بیش از حد داغ می‌شود، ممکن است خاموش شود و تا زمانی که خنک نشود، دیگر روشن نشود. ترفندهای آشکاری برای کمک به این موضوع وجود دارد، مانند نگهداشتن گوشی آیفون یا اندروید خود در سایه و دور از نور مستقیم خورشید.

اما برخی کارهای روزمره هستند که شما با انجام‌دادن آن، باعث افزایش دمای گوشی همراه‌تان می‌شوید. گوگل توصیه می‌کند که از استفاده از این ویژگی‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که «به‌شدت از گوشی شما کار می‌کشد»، پرهیز کنید. در اینجا 5عامل اصلی که باعث داغ شدن گوشی می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

تماس‌های ویدئویی

ممکن است متوجه شده باشید که گوشی شما هنگام انجام تماس‌های ویدئویی کمی گرم می‌شود. این نوع تماس‌ها برای باتری گوشی بسیار سنگین هستند، بنابراین بهتر است در محیط گرم، به‌ویژه زیر نور مستقیم خورشید، از انجام چنین کاری خودداری کنید. اگر مجبورید تماس ویدئویی بگیرید، مکانی سایه‌دار و خنک پیدا کنید.

ضبط ویدئو

مشابه تماس‌های ویدئویی، ضبط ویدئو هم مصرف بالایی دارد. اگر مجبور به فیلمبرداری هستید، زمان ضبط را به حداقل برسانید و ویدئوهای طولانی نگیرید و به گوشی استراحت بدهید یا اگر می‌توانید در سایه این کار را انجام دهید.

پخش یا استریم ویدئو

ویدئو به‌طور کلی باتری زیادی مصرف کرده و بخش‌های بسیاری از گوشی شما را درگیر می‌کند. این مورد بیشتر درصورتی است که آنها را از طریق وای‌فای یا بدتر از آن، با استفاده از 5G استریم کنید. از پخش ویدئو در هنگام قرارگیری زیر آفتاب خودداری کنید.

اپلیکیشن‌های ناوبری

اپلیکیشن‌های ناوبری مانند گوگل مپز یا مسیریاب‌های بومی، بسیار مفید هستند، اما استفاده طولانی‌مدت از آنها می‌تواند باعث افزایش گرمای قابل‌توجهی شود. اگر مجبور به استفاده از آنها هستید، سعی کنید گوشی خود را در سایه نگه دارید. نمونه بارز این موضوع استفاده از مسیریاب‌ها زمانی که گوشی روی داشبورد خودرو و زیر نور خورشید از پشت شیشه قرار دارد، است.

شارژ کردن هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها

ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از منابع زیادی استفاده می‌کنند، درصورت شارژ همزمان گوشی، باعث ایجاد گرمای زیادی می‌شوند. برای کمک به خنک ماندن گوشی، یا فقط آن را شارژ کنید یا از برنامه‌ها استفاده کنید.

باکس جداگانه

توصیه گوگل

اگر گوشی شما بیش از حد داغ شده، آن را به مکانی خنک‌تر منتقل کنید و تا زمانی که دمایش پایین نیامده، از آن استفاده نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر