مقابله با گرما با مبلمان‌های خنک‌کننده وین (+عکس)

این نیمکت‌های غیرمعمول به افراد اجازه می‌دهد تا در گرمای تابستان یک اثر خنک‌کننده را تجربه کنند. این رویکرد خلاق ظرفیت انعطاف‌پذیری شبکه خنک‌کننده منطقه‌ای شهر وین را با تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد.

شبکه انرژی منطقه‌ای وین خلاقیت تازه‌ای را با نصب مبلمان شهری خنک‌کننده برای کاهش گرمازدگی شهروندان به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایمنا، بزرگترین تأمین‌کننده انرژی گرمایشی و سرمایشی منطقه‌ای در اتریش، از مبلمان خیابانی خنک‌کننده و جذاب جدید رونمایی کرده است. این نیمکت‌های غیرمعمول به افراد اجازه می‌دهد تا در گرمای تابستان یک اثر خنک‌کننده را تجربه کنند. این رویکرد خلاق ظرفیت انعطاف‌پذیری شبکه خنک‌کننده منطقه‌ای شهر وین را با تغییرات اقلیمی نشان می‌دهد.

بهترین ویژگی در مورد نیمکت‌های خنک این است که برای کارکرد آن‌ها به سرمایه‌گذاری اضافی نیازی نیست؛ این مبلمان‌ها توسط آب خنک می‌شوند و پس مطبوع کردن هوا از طریق لوله‌ها برای آبیاری گیاهان استفاده می‌شوند. اگرچه آب برگشتی گرم‌تر از آب خروجی است، اما در دمای 15-20 درجه سانتی‌گراد هنوز خنک‌تر از هوای تابستان است.

مقابله با گرما با مبلمان‌های خنک‌کننده وین

این مبلمان‌های شهری خلاق همچنین می‌توانند راه‌حلی بالقوه برای تسکین اثر جزایر گرمایی شهری باشند که شهرهای بزرگ در تابستان از آن رنج می‌برند.

مبلمان موسوم به Kühlruhe از بتن تولید شده و مخصوصاً برای ذخیره و خارج کردن آرام سرما مناسب است و به همین دلیل است که تیم طراحی این ماده را انتخاب کرد.

مبلمان چگونه عمل می‌کند؟

آب سرد در کارخانه سوزاندن زباله معروف این شهر با استفاده از ماشین‌های تبرید بسیار کارآمد تولید می‌شود. علاوه بر برق، گرمای اضافی حاصل از سوزاندن زباله‌ها نیز به عنوان انرژی محرک استفاده می‌شود. آب خنک‌شده در حدود 5-6 درجه سانتی‌گراد، مستقیماً از طریق شبکه خنک‌کننده به مناطق تحویل داده می‌شود و سپس از طریق سیستم‌های محلی توزیع می‌شود.

مقابله با گرما با مبلمان‌های خنک‌کننده وین

خنک‌سازی مجدد نیز به صورت مرکزی انجام می‌شود، به عنوان مثال با استفاده از آب رودخانه که برای محیط زیست نیز مفید است؛ در مقایسه با سیستم‌های تهویه مطبوع معمولی، خنک‌کننده منطقه‌ای حدود 50 درصد CO2 را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، انرژی الکتریکی آن صددرصد از منابع تجدید پذیر تأمین می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر