مردم کدام کشورها لوازم خانگی ایرانی می‌ خرند؟ / آخرین آمار صادرات لوازم خانگی ایرانی را ببینید

صنعت لوازم خانگی ازجمله صنایعی است که می‌تواند پیشران سایر صنایع باشد. بسیاری از کشورهایی که اکنون تولید کننده‌های کالاهای تکنولوژیک پیشرفته هستند در گام نخست صنایع لوازم خانگی خود را توسعه داده‌اند.

آنطور که آمارها نشان می‌دهد صنعت لوازم خانگی ایران روند رو به رشدی را دنبال می‌کند و طبق تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، صادرات نیز 11درصد رشد کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، آنطور که آمارها نشان می‌دهد صنعت لوازم خانگی ایران روند رو به رشدی را دنبال می‌کند و طبق تازه‌ترین آمار وزارت صنعت، صادرات نیز 11درصد رشد کرده است. در عین حال آنطور که دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران می‌گوید: در حال حاضر محصولات ایرانی به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، ارمنستان و سوریه صادر می‌شود و حتی برخی قطعات لوازم خانگی ایران به ترکیه نیز صادر می‌شود.

صنعت لوازم خانگی ازجمله صنایعی است که می‌تواند پیشران سایر صنایع باشد. بسیاری از کشورهایی که اکنون تولید کننده‌های کالاهای تکنولوژیک پیشرفته هستند در گام نخست صنایع لوازم خانگی خود را توسعه داده‌اند. در چنین شرایطی ظرف چند سال گذشته سیاست‌های تازه‌ای برای حمایت از صنعت لوازم خانگی شکل گرفت و اکنون پس از چند سال آنطور که آمارها نشان می‌دهد این صنعت در حال توسعه و صادرات محصولاتش به سایرکشورهاست.

رشد 11درصدی صادرات

آنطور که محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صنعت به تازگی خبر داده در 4‌ماه امسال حجم صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11درصد رشد کرده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد سال قبل درمجموع 400میلیون دلار لوازم خانگی به سایر کشورها صادر شد که رشد محسوسی نسبت به سال قبلش نشان می‌داد.

همچنین طبق آخرین آمار سال قبل سطح تولید 8درصد رشد کرد و میانگین عمق ساخت داخل در صنعت لوازم خانگی به 65درصد رسید.در سال 1396جمع کل لوازم خانگی تولید شده در ایران 8میلیون دستگاه بود که این میزان اکنون به 18میلیون دستگاه رسیده و طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده قرار است امسال 20میلیون دستگاه لوازم خانگی در ایران تولید شود.

صادرات یخچال‌های ایرانی

آنطورکه دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد در حال حاضر لوازم خانگی ایرانی به کشورهای مختلفی در منطقه صادر می‌شود.

عباس هاشمی در این‌باره توضیح داد: در حال حاضر لوازم خانگی ایرانی به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، سوریه و ارمنستان صادر می‌شود ضمن اینکه برخی قطعات لوازم خانگی ایران نیز راهی ترکیه می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که در زمینه صادرات محصولاتی که تکنولوژی بالاتری نسبت به سایر لوازم خانگی دارند مانند تلویزیون یا یخچال چه کارهایی انجام شده است، گفت: اطلاعات من نشان می‌دهد در زمینه صادرات تلویزیون تاکنون کاری انجام نشده است اما صادرات یخچال به سایر کشورها همین حالا هم در حال انجام است. به‌طور مثال یک واحد تولیدی در تبریز تاکنون 25میلیون دلار یخچال و فریزر به سایر کشورها صادر کرده و اخیرا قرارداد تولید 85هزار یخچال و فریزر برای صادرات به سوریه را امضا کرده است.

به‌گفته او ایران در صادرات یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، کولر آبی و قطعات صادرات مختلفی به کشورهای مختلف دارد.

چشم‌انداز صادرات لوازم خانگی

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران درپاسخ به این پرسش که چشم‌انداز آینده صنعت لوازم خانگی را در ایران چگونه می‌بیند توضیح داد: صنعت لوازم خانگی در ایران در حال نزدیک شدن به مرحله بلوغ است و به اعتقاد من اگر تا 1.5سال آینده حمایت‌های فعلی به‌صورت جدی و به درستی انجام شود این صنعت به مرحله بلوغ خواهد رسید.

هاشمی درباره مهم‌ترین چالش‌های این صنعت گفت:صنعت لوازم خانگی فارغ از مسایل درون بنگاهی بیشتر محتاج ایجاد یک پلتفرم جدی فعال در حمایت پایدار از صادرات است. همچنین یکی از مشکلات این صنعت تامین مواداولیه به‌ویژه در حوزه پتروشیمی است که به اعتقاد ما نباید بالاتر از قیمت‌های جهانی باشد.

او در ادامه به تعاملات بین‌المللی اشاره کرد و گفت: اما نکته کلیدی و اصلی برای توسعه صنعت لوازم خانگی بحث تعاملات جهانی است. بدون تعارف صنعت لوازم خانگی باید به‌صورت سیستماتیک به زنجیره تامین و ارزش جهانی متصل شود وگرنه هیچ‌کدام از تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده به نتیجه نخواهد رسید و من بعید می‌دانم که بدون اتصال به زنجیره جهانی بتوانیم کاری از پیش ببریم.

به‌گفته دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران یکی دیگر از موضوعات مهمی که در صنعت لوازم خانگی باید حل شود مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی است.

مردم کدام کشورها لوازم خانگی ایرانی می‌ خرند؟ ؛ آخرین آمار صادرات لوازم خانگی ایرانی را ببینید

 

 

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر