معماری مدرن و جذاب جنگلی‌ترین کلبۀ کانادا (+عکس)

رودخانه، جنگل انبوه و شیب ملایم تپه‌ها؛ این‌ها تنها چیزهایی هستند که تا چشم کار می‌کند در اطراف این کلبه می‌توان دید؛ کلبه‌ای با پوشش چوب کاج که پایه‌های بلندی که دارد، خودش هم بی‌شباهت با یک خانۀ درختی نیست.

 پنجره‌های بزرگ خانه‌ی «لا سیم/ La Cime»، حس نشستن روی تاج یک درخت را القاء می‌کنند. این خانه یک کلبه تعطیلات پوشیده از چوب است که استودیوی کانادایی نِیچِرهیومِین آن را در جنگل‌های لانودیر در استان کِبِک کانادا ساخته است. 

به گزارش فرادید، لا سیم (La Cime) را استودیوی نِیچِرهیومِین به صورت یک کلبه کوچک یک خوابه، با سقف شیبدار و روکش تخته‌ای چوبی ساخته که از کلبه‌های چوبی سنتی الهام گرفته است.

معماری مدرن و جذاب «جنگلی‌ترین» کلبۀ کانادا

«لا سیم» پنجره‌های بزرگ و تراسی برای ارتباط نزدیک میهمانان با محوطه جنگلی شیب‌دار خود دارد و 3.6 متر بالاتر از سطح زمین روی پایه‌های فولادی برافراشته شده تا آب باران زیر آن جریان یابد.

نِیچِرهیومِین درباره این پروژه توضیح داده: «طراحی این ساختمان با هدف ایجاد یک تجربه حسی منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان، با الهام از زیبایی مناظر اطراف انجام شد. این تجربه حسی با اثر شناور ایجادشده به واسطه‌ی مکان خانه که در لبه شیب تند زمین است، بیشتر هم شده است.» 

پاسیوی پلکان سنگی و پلکان فولادی به قسمت‌های تراس خانه منتهی می‌شوند که یکی از آن‌ها برای ایجاد سرپناه در آب و هوای بد پوشیده و دیگری که مجهز به جکوزی و صندلی‌های آفتابگیر است، روباز است. 

معماری مدرن و جذاب «جنگلی‌ترین» کلبۀ کانادا

صفحه‌های چوبی باریک جلوی کلبه، مسیر نیمه‌بازی ایجاد کردند که تراس‌ها را به فضاهای داخلی‌تر متصل کرده و نمایی رو به درختان دارد. یک حجم کوچکتر و محصورتر در شرق خانه، شامل اتاق خواب یک نفره در طبقه پایین می‌شود که تخت آن کنار یک پنجره بزرگ قرار دارد. قسمت نشیمن و آشپزخانه در طبقه بالای این حجم کوچکتر هستند تا احساس غوطه‌ور شدن در سایبان درختان ایجاد شود، در حالی که یک قسمت نشیمن مجهز به تخت‌آویز در بالای راه‌پله است. 

«با وجود تعدد مکان‌ها و تجربیات فضایی محدود در یک فضای کوچک، فضایی از آرامش و سادگی از کل خانه احساس می‌شود. همین سادگی است که فضای زیادی را برای استراحت و تاج درختان باقی می‌گذارد.» 

معماری مدرن و جذاب «جنگلی‌ترین» کلبۀ کانادا

برای پوشش خارجی خانه، نِیچِرهیومِین از تخته‌های کاج غربی کهنه استفاده کرده تا با تنه درختان اطراف ترکیب شوند. داخل خانه، از روکش کاج سفید برای پرداخت دیوارها و سقف‌ها استفاده شده، در حالی که مبلمان توکار از جنس تخته چندلا با کف‌های بتنی صیقلی تضاد دارند. 

معماری مدرن و جذاب «جنگلی‌ترین» کلبۀ کانادا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر