آژاکس، پیشرو در انرژی پاک؛ بازی فوتبال با انرژی خورشیدی و باتری

باشگاه آژاکس با نصب یک سیستم باتری بزرگ و استفاده از انرژی خورشیدی، موفق شد یک بازی فوتبال را به طور کامل با انرژی پاک برگزار کند.

یک بسته باتری 8.6 مگاوات ساعتی متشکل از باتری‌های دست دوم، انرژی مورد نیاز برگزاری یک بازی فوتبال در لیگ هلند را با استفاده از انرژی پایدار تامین کرده است که این رویدادی تاریخی است.

به گزارش ایسنا، یک بسته باتری 8.6 مگاوات ساعتی نصب شده در ورزشگاه یوهان کرایف آرنا، استادیوم خانگی باشگاه فوتبال آژاکس در هلند، تامین انرژی یک مسابقه فوتبال با انرژی پایدار در هفته گذشته را بر عهده داشته است.

به نقل از آی‌ای، چراغ‌های استادیوم در طول مسابقه فوتبال، روشنایی تونل ورود بازیکنان و آسانسورها با استفاده از انرژی پایدار تغذیه شدند. این تنها شروع راه است زیرا آرنا که میزبان رویدادهای دیگر نیز هست، برنامه‌های بلندپروازانه‌تری برای مصرف انرژی در سر دارد.

از آنجایی که جهان به دنبال کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی است، منابع انرژی پایدار برای تامین انرژی نه تنها خانه‌ها و ادارات بلکه سایر مکان‌های عمومی که برای جوامع مهم هستند، مورد نیاز است.

استادیوم ملی فوتبال در نروژ به تازگی برای نصب بزرگترین سیستم فتوولتائیک عمودی روی پشت بام جهان خبرساز شده است. ورزشگاه یوهان کرایف آرنا ممکن است به بزرگترین تاسیسات انرژی پاک دست نیافته باشد اما، اطمینان از سازگاری با محیط ‌زیست از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

ورزشگاه یوهان کرایف آرنا، واقع در پایتخت آمستردام، در حال حاضر 4200 پنل خورشیدی بر روی سقف خود نصب کرده است. در سال 2018، مقامات آرنا یک سیستم باتری سه مگاواتی را برای ذخیره انرژی‌های تجدیدپذیر نصب کردند. ویژگی منحصر به فرد این سیستم ذخیره‌سازی باتری استفاده از باتری‌های دست دوم به جای استقرار باتری‌های جدید بود.

آژاکس، پیشرو در انرژی پاک؛ بازی فوتبال با انرژی خورشیدی و باتری

در آن زمان، این سیستم بزرگ‌ترین پروژه در اروپا بود که به خودروهای برقی و باتری‌های دست دوم زندگی دیگری بخشید و اولین پروژه‌ای بود که برای کاربرد تجاری مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان، استادیوم فوتبال پیشرفت‌های بیشتری در تامین انرژی عملیات خود با انرژی پاک‌تر داشته است.

آرنا در حال حاضر انرژی سبز را از توربین‌های بادی نصب شده در دهکده‌ای نزدیک به نام آدن‌دیک و یک پارک خورشیدی محلی دیگر دریافت می‌کند.

آرنا از سیستم رشد چمن مبتنی بر LED استفاده می‌کند و همچنین برای کاهش تقاضای انرژی، از نور LED برای ورزشگاه خود استفاده کرده است. به تازگی استادیوم فوتبال دومین سیستم باتری خود را نصب کرده است که ظرفیت ذخیره‌سازی ترکیبی آن را به 8.6 مگاوات ساعت افزایش می‌دهد که برای تامین برق 20 هزار خانه برای یک ساعت کافی است.

سیستم باتری ارتقا یافته علاوه بر انجام موفقیت‌آمیز تمام عملیات‌های روز مسابقه با استفاده از انرژی سبز، به عنوان تثبیت کننده شبکه و تسهیلاتی برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر اضافی تولید شده در منطقه نیز عمل می‌کند.

اهداف آن تنها به رویدادهای مرتبط با فوتبال محدود نمی‌شود. به عنوان بزرگترین استادیوم در هلند و میزبان کنسرت‌ها و رویدادهای متفاوت، آرنا می‌خواهد در مورد تغییرات آب و هوایی بیانیه‌ای ارائه دهد و در اقدام علیه آن پیشرو باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر