امروز؛ آغاز لیگ بیست‌وچهارم فوتبال ایران

سلام، خسته‌تر از من!

شماره روزنامه: ۶۰۸۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۵/۲۵ ...

بگذریم؛ آن‌قدر این ناله‌ها تکرار شده که دیگر خود گوینده را هم مستاصل کرده است. به صورت کلی فقط می‌توانیم با این عبارت به فصل جدید خوشامد بگوییم؛ سلام، خسته‌جان‌تر از همه ما! در نخستین مسابقه این فصل، پرسپولیس از ساعت 19:30 در اراک میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود. پس از آن ملوان از ساعت 19:45 رودرروی گل‌گهر سیرجان قرار می‌گیرد و از ساعت 20:30 هم استقلال خوزستان به مصاف آلومینیوم اراک خواهد رفت. سایر مسابقات این هفته فردا برگزار می‌شود؛ سپاهان- چادرملو و مس رفسنجان- تراکتور؛ از ساعت 19:15، هوادار- خیبر خرم‌آباد، نساجی- فولاد و شمس‌آذر- استقلال هم از ساعت 19:30. در این شرایط بد نیست نگاهی گذرا به وضعیت چهار مدعی اصلی قهرمانی در لیگ بیست‌وچهارم بیندازیم.

 پرسپولیس؛ قهرمان زخم‌خورده

لوگوی پرسپولیس copy

مدافع عنوان قهرمانی، تابستان را با چند شوک اساسی شروع کرد. سه بازیکن اصلی این تیم یعنی علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی سر از تراکتور در آوردند و عبدالکریم حسن قطری هم جدا شد و به کشورش رفت. به این ترتیب تقریبا نیمی از ترکیب اصلی فصل گذشته سرخ‌پوشان از دست رفته، اما آنها چندان هم ناامید نیستند. علی علیپور، مهاجم پیشین پرسپولیس به جمع سرخ‌پوشان بازگشته و از قضا در مسابقات پیش‌فصل، نشان داده تا حدود زیادی هم آماده است. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی هم بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره مصدومیت طولانی بهبود یافته‌اند. در پست دفاع راست ایوب‌العملود مراکشی که بازیکن بدی نیست استخدام شده و البته گره بزرگ پرسپولیس، همچنان ناکامی در جذب مدافع چپ است.

 استقلال؛ توفان تابستان

لوگوی استقلال copy

نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، یک پنجره بسیار موفق و توفانی را پشت سر گذاشت. جواد نکونام که فصل گذشته از بضاعت انسانی تیمش چندان راضی نبود، حالا احتمالا در اوج رضایت است. از بین بازیکنان داخلی مطرح، استقلال موفق به جذب رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی‌پور و نفراتی مثل محمدحسین اسلامی و علیرضا کوشکی شد که مورد اعتماد جواد نکونام بودند. خریدهای خارجی استقلال هم بسیار مهم و اسم‌رسم‌دار بودند؛ نفراتی همچون کاکوتا و دیدیه اندونگ که هر کدام رزومه مفصل و خوبی دارند.

 سپاهان؛ بهشت یا جهنم؟

لوگوی سپاهان copy

تیم سوم فصل گذشته لیگ برتر، یک انقلاب تابستانی تمام‌عیار را تجربه کرد. نفرات سرشناسی همچون رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو از سپاهان جدا شدند و در عوض بازیکنان جوان و پدیده‌های مهم لیگ گذشته همچون جواد آقایی‌پور، حسین گودرزی، محمدمهدی محبی و مهدی لیموچی با قراردادهایی که چندان هم ارزان نبودند، زردپوش شدند. سپاهان البته سه خرید مطرح هم انجام داد.  آنها محمد‌امین حزباوی، مدافع جوان تیم ملی را از لیگ قطر گرفتند و صالح حردانی و وحدت هنانوف را هم از استقلال و پرسپولیس جذب کردند. دو احتمال کلی در مورد آینده سپاهان وجود دارد؛ یا این جوانان کنار هم موفق می‌شوند و برای سال‌ها باشگاه را بیمه می‌کنند، یا شکست می‌خورند و یک بحران بزرگ گریبان مدیریت سپاهان را می‌گیرد.

 تراکتور؛ با همه توان

لوگوی تراکتور copy

اما تراکتور که تیم چهارم فصل گذشته بود، با حداکثر تلاش و توان مالکانش برای فصل جدید تجهیز شده تا شاید بالاخره طلسم قهرمانی در لیگ برتر را بشکند. گفتیم که اصلی‌ترین منبع تغذیه آنها هم پرسپولیس بوده و بعد از انتقال امثال بیرانوند، ترابی و اسماعیلی‌فر به تبریز، حتی مهدی عبدی را هم با قرارداد قطعی گرفتند. تراکتور روی نیمکتش هم سراغ دراگان اسکوچیچ رفت که حداقل سابقه‌اش در تیم ملی ایران موفقیت‌آمیز بوده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر