اولین محلۀ جهان که با پرینت سه‌بعدی ساخته شده است (+عکس)

بزرگترین محله جهان که با استفاده از پرینت سه‌بعدی ساخته شده است به سرعت در حال کامل شدن است.

مزرعه گرگ (Wolf Ranch) محله‌ای متشکل از خانه‌های چاپ‌شدۀ سه‌بعدی کنار رودخانه سَن گابریل در تپه‌های جورج‌تاون تگزاس است. 

به گزارش فرادید، ساخت این شهرک سال 2022 با برنامه‌ریزی پروژه برای ساخت 100 خانه آغاز شد و این پروژه را به بزرگترین گروه از خانه‌های پرینت سه‌بعدی تبدیل کرد. بنا به گزارش اخیر رویترز، دو سال گذشته و مزرعه گرگ اکنون در حال تکمیل شدن است و چند خانه آخر آن، تابستان امسال پرینت سه‌بعدی می‌شوند. 

این شهر حاصل همکاری ICON (استارت‌آپ مستقر در تگزاس و متخصص چاپ سه‌بعدی در مقیاس بزرگ) و Lennar (یکی از بزرگترین سازندگان خانه در ایالات متحده) است. 

اولین «محلۀ» جهان که با «پرینت سه‌بعدی» ساخته شده است (+عکس)

هر ساختمان با استفاده از یک چاپگر سه‌بعدی غول‌پیکر ساخته شده که بتن و سایر مصالح را در یک طرح از پیش برنامه‌ریزی‌شده طبقه‌بندی می‌کند و خانه را از پایین به بالا می‌سازد. اثرات این روش داخل دیوارهای خانه‌ها باقی می‌ماند و به آن‌ها حالتی راه راه می‌بخشد. سپس یک سقف فلزی درزدار در بالای ساختمان قرار می‌گیرد که با پنل‌های خورشیدی تزئین شده تا به تأمین برق خانه کمک کند. 

به گفته ICON، چاپ سه‌بعدی به خانه‌ها اجازه می‌دهد با سرعت و مقیاسی کم‌مصرف با حداقل ضایعات مواد، تحویل داده شوند. با این روش، ساختمان‌هایی ساخته می‌شود که از نظر فناوری پیشرفته، از نظر زیست‌محیطی پایدار و از نظر معماری چشمگیر هستند. 

اولین «محلۀ» جهان که با «پرینت سه‌بعدی» ساخته شده است (+عکس)

جِیسون بالارد، از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت ICON، در بیانیه‌ای در سال 2022 هنگام شروع ساخت گفت: «برای نخستین بار در تاریخ جهان، چیزی که اینجا شاهد آن هستیم، ناوگانی از روبات‌ها هستند که جامعه‌ی کاملی از خانه‌ها را می‌سازند و نه هر خانه‌ای، بلکه خانه‌هایی که از هر نظر بهتر هستند … طراحی بهتر، استحکام بالاتر، عملکرد انرژی و راحتی بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتر.»

«من معتقدم در آینده، ربات‌ها و پهپادها کل محله‌ها، شهرک‌ها و شهرها را می‌سازند و ما به جامعه‌ی مزرعه‌ی گرگِ لنار (Lennar) به‌عنوان مکانی نگاه خواهیم کرد که ساخت و ساز رباتیک در مقیاس بزرگ را آغاز کرد. ما هنوز راه درازی در پیش داریم، اما من معتقدم این یک تغییر بسیار هیجان‌انگیز و امیدوارکننده در مسائل مربوط به مسکن در جهان است.» 

اولین «محلۀ» جهان که با «پرینت سه‌بعدی» ساخته شده است (+عکس)

با نزدیک شدن این پروژه به تکمیل شدن، ساکنان شروع به نقل مکان کرده‌اند. 

در مزرعه گرگ هشت مدل مختلف خانه وجود دارد. از آگوست 2024، ارزان‌ترین آن‌ها با 146 متر مربع فضا با سه اتاق خواب و دو حمام از حدود 430 هزار دلار شروع شده و مدل‌های بزرگ‌تر و گران‌تر نیز در دسترس هستند. 

ICON در کنار تعدادی دیگر از پروژه‌های زمینی در دست اجرا، جاه‌طلبی‌های جسورانه‌ای هم دارد تا جوامع «خارج از جهان» را در ماه و فراتر از آن بسازد. سال 2022، این شرکت قراردادی 57.2 میلیون دلاری از ناسا برای توسعه فناوری‌های ساخت‌وساز دریافت کرد که می‌تواند به ساخت زیرساخت‌های چاپ سه‌بعدی مانند سکوهای فرود، جاده‌ها و خانه‌ها در سطح ماه و همسایه سیاره‌ای ما، مریخ کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر