اطلاعیه‌ای درباره ترکان (+عکس)

ترکان از جمله مدیرانی بود که خبرنگاران با ترس و لرز به سراغ ایشان می‌رفتند. اگر می‌دید که خبرنگاری که برای مصاحبه با وی آمده است، اطلاعات ناقصی دارد با وی مصاحبه نمی‌کرد. معمولا پیش از مصاحبه با خبرنگاران آنها را با چند سئوال می‌سنجید.

کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران ایران نوشت: آگهی دبیرستان کیهان درباره دانش‌آموز نخبه‌ی خود، اکبر ترکان ، که در سال 1349 در روزنامه منتشر شد. 
 
مرحوم ترکان از مدیران تراز اول ایران و دو دولت هاشمی رفسنجانی بود. آقای ترکان همچنین تنها فرد غیرنظامی بود که در  جمهوری اسلامی به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید.
 
اطلاعیه‌ای درباره ترکان (+عکس)
 
او از جمله مدیرانی بود که خبرنگاران با ترس و لرز به سراغ ایشان می‌رفتند. اگر می‌دید که خبرنگاری که برای مصاحبه با وی آمده است، اطلاعات ناقصی دارد با وی مصاحبه نمی‌کرد. معمولا پیش از مصاحبه با خبرنگاران آنها را با چند سئوال می‌سنجید. 
 
وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1376 از نامزدی ناطق نوری حمایت کرد و در کابینه اول احمدی‌نژاد نیز به‌مدت 4 سال معاونت وزارت نفت را بر عهده داشت که سرانجام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1388 از کار برکنار شد.
 
در انتخابات ریاست جمهوری 1392  حامی روحانی بود و پس از تحلیف او مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی شد.
 
اکبر ترکان در 26 اردیبهشت 1400 بر اثر عوارض ناشی از بیماری دیابت درگذشت. روحش شاد و نامش ماندگار.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر