عکس‌هایی پسا-آخرالزمانی از گوشه‌های فراموش شدۀ آمریکا

برِندون بِرتون در دومین کتاب عکاسی خود به نام «گورنوشته» (به انگلیسی Epitaph)، از اعماق مرموز آمریکای شمالی پرده برداشته است. عکس‌های او فضای وهم‌آلودی را به تصویر می‌کشند که انگار مربوط به یک دنیای متروکۀ پساآخرالزمانی هستند.

برِندون بِرتون در دومین کتاب عکاسی خود به نام «گورنوشته» (به انگلیسی Epitaph)، از اعماق مرموز آمریکای شمالی پرده برداشته است. این مجموعه تصاویر جذاب، خانه‌های مزرعه‌ای متروکه، کلیساها، گورستان‌ها و مناظر وهم‌آوری را به تصویر کشیده‌اند که اغلب با حضور حیوانات همراه هستند، چرا که برتون به دنبال نمایاندن تاریخ‌های نادیده و زندگی‌های مدفون گذشته است که در این فضاها پنهان شده‌اند.

به گزارش فرادید؛ هدف این عکس‌ها که یک دهه برای ثبت آن‌ها وقت صرف شده، کشف اسرار مرموزی است که در گوشه‌های فراموش‌شده‌ی روستایی آمریکا وجود دارند. 

«گورنوشته» برندون برتون، کاوشی مسحورکننده از مناظر پنهان آمریکاست که از مزارع گندم در شمال دشت‌های بزرگ تا جنگل‌های بارانی شمال غرب اقیانوس آرام امتداد دارند. در طول ده سال، این عکس‌ها خانه‌های ویران‌شده، دره‌های دورافتاده و سیلوهای فرسوده را نشان می‌دهند، بقایایی خاموش از افرادی که زمانی آنجا زندگی می‌کردند و اکنون آن‌ها را در زمین‌های وسیع و پرخاطره بجا گذاشته‌اند. این تصاویر جنبه‌ای از آمریکا را نشان می‌دهند که به ندرت دیده شده، جایی که واقعیت تار می‌شود و زمان انگار ثابت مانده است. 

این عکاس آمریکایی به ندرت از مردم عکس می‌گیرد، با این حال رد حضور انسان غیرقابل‌انکار است. «گورنوشته» از طریق یک لنز صمیمی و تقریباً نظربازانه، بینندگان را دعوت می‌کند تا گذشته مرموز این مکان‌های فراموش‌شده را کشف کنند و پنجره‌ای به دنیایی سورئالی باز می‌کند که درست فرای چیزهای آشنا وجود دارد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر