تجهیز صداوسیما برای پخش آزمایشی فوتبال ها با VAR

مسئولان مرتبط در سازمان صداوسیما، امکان بهره گیری از تکنولوژی وی ای آر با استقرار سیستم اچ دی البته به صورت آزمایشی همزمان با آغاز بازی امروز پرسپولیس ـ ذوب  آهن در استادیوم امام خمینی (ره) اراک فراهم شده است.

با استقرار سیستم اچ دی (HD) در صداوسیما، امکان استفاده از سیستم وی ای آر (VAR) همزمان با بازی امروز پرسپولیس ـ ذوب آهن در اراک، به صورت آزمایشی فراهم خواهد شد.

طبق پیگیری خبرنگار ایسنا از مسئولان مرتبط در سازمان صداوسیما، امکان بهره گیری از تکنولوژی وی ای آر با استقرار سیستم اچ دی البته به صورت آزمایشی همزمان با آغاز بازی امروز پرسپولیس ـ ذوب  آهن در استادیوم امام خمینی (ره) اراک فراهم شده است.

طبق توضیحات ارائه شده، پخش وی ای آر مستلزم فراهم شدن زیرساخت هایی است و پیش از اینها باید برای انجام تست های لازم، اقداماتی انجام می شد. بر این اساس و با توجه به اینکه استقرار وی ای آر یا همان کمک‌داور ویدیویی توسط فدراسیون فوتبال با تاخیر انجام شده، این اتفاق امروز به صورت «آزمایشی» در اراک آغاز می شود.

مهدی بلوکات ـ قائم مقام شبکه سه سیما ـ هم در گفت‌و گویی مجزا با ایسنا درباره‌ی تفاوت پخش این دوره از دیدارهای لیگ برتر فوتبال که برای اولین بار قرار است همراه با وی اِی آر باشد، این نکته را یادآور شد که «تلویزیون همانند روال گذشته تمام تلاش خود را برای اینکه مسابقات فوتبال به موقع پخش و به سمع و نظر مخاطبان برسد، انجام خواهد داد.»

او تاکید کرد، «تا آنجا که می دانم از نگاه صدا و سیما و از نگاه حوزه ورزش، مانعی برای پخش مسابقات لیگ برتر وجود نخواهد داشت.»

بلوکات در عین حال خاطرنشان کرد: اینکه در حوزه دوستان در فدراسیون فوتبال چه اتفاقی می افتد و چه‌ می‌کنند را نمی‌دانیم اما ما در شبکه های سه و ورزش، آماده‌ایم لیگ فوتبال را کامل پوشش دهیم و مشکلی برای پخش نداریم.

به گزارش ایسنا، پیشتر رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود صداوسیما به دلیل محدودیت‌هایش با VAR ورزشگاه اراک مخالفت کرده است.

با این همه روز گذشته مدیر پروژه VAR در ایران اعلام کرد که فیفا اجازه استفاده از کمک‌داور ویدیویی در لیگ برتر را صادر کرده است.

دیدار پرسپولیس ـ ذوب آهن امروز پنجشنبه 25 مرداد ساعت 19:30 دقیقه از ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک از شبکه سه سیما زنده پخش می شود و علی ظهیری گزارشگر این دیدار خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر