نقض حکم محکومیت مطالبه‌گر شاهرودی در دیوان عالی کشور

در این حکم فردی که بارها به دلیل شکایت شهردار شاهرود به دادگاه رفته و تبرئه شده بود، در آخرین مورد به خاطر بیان این جمله «قبول دارید بعضی از کارها عرضه می‌خواهد؟» خطاب به شهردار، به ۷۴ ضربه شلاق در ملا عام محکوم شده بود.

شعبه 29 دیوان عالی کشور نسبت دادن جرم مطالبه گر شاهرودی را خلاف انصاف و عدالت خواند و مانع اجرای حکم شد.

خبرگزاری فارس ماه پیش در گزارشی به حکم عجیبی درباره یک مطالبه‌گر شاهرودی  تحت عنوان «مجازات سنگین مطالبه‌گر شاهرودی»‌ پرداخت.

در این حکم فردی که بارها به دلیل شکایت شهردار شاهرود به دادگاه رفته و تبرئه شده بود، در آخرین مورد به خاطر بیان این جمله «قبول دارید بعضی از کارها عرضه می‌خواهد؟» خطاب به شهردار، به 74 ضربه شلاق در ملا عام محکوم شده بود.

در این حکم 2سال حبس نیز برای اتهام ادعاهای کذب در نظر گرفته شده بود در حالی که این مطالبه‌گر شاهرودی مدعی بود پیش‌تر در دادگاه از این اتهامات تبرئه شده است. 

آخرین اطلاعات خبرنگار ما حاکی از آن است که با ورود به موقع دادستانی و مسوولان دستگاه قضا،  شعبه بیست و نهم دیوان عالی کشور با استناد به بند ج ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 476 و ماده 478 قانون مذکور ضمن تجویز اعاده دادرسی، رسیدگی مجدد را به دادگاه هم عرض دادگاه صادر کننده حکم قطعی (غیر از دادگاه تجدیدنظر شعبه دو و شعبه چهار) ارجاع داده و اجرای حکم قبلی تا صدور حکم مجدد به تعویق افتاده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر