سازمان ملل: خاورمیانه در مرحله حساسی است

«ما از انصارالله می خواهیم که نسبت به هموطنان و زنان خود مسئولانه و دلسوزانه عمل کند و بلافاصله و بدون قید و شرط تمامی کارمندان سازمان ملل، سازمان های غیردولتی و مدنی، هیئت دیپلماتیک و کارمندان بخش خصوصی و همچنین اعضای مذهبی و اقلیت ها را آزاد کند و از بازداشت های خودسرانه بیشتر خودداری کنند. »

«هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: خاورمیانه در حال حاضر در مرحله حساسی است، و من امیدوارم که   سیر صعودی تنش که یمن را هم درگیر کرده است، معکوس شود.  
 
به گزارش ایرنا، «هانس گراندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز پنجشنبه به وقت محلی به شورای 15 عضوی شورای امنیت سازمان ملل گفت: خاورمیانه در حال حاضر در مرحله حساسی تست، و من امیدوارم که سیر صعودی تنش که در ماه‌های گذشته تجربه کرده‌ایم که با جنگ اسراییل و غزه در اکتبر سال گذشته آغاز شد و چندین کشور دیگر از جمله یمن را درگیر کرد، معکوس شود.
 
این مقام سازمان ملل افزود: با وجود تلاش‌های جدی برای محافظت از یمن در برابر این تنش‌های منطقه‌ای، انصارالله همچنان به حمله به کشتی ها در دریای سرخ ادامه می دهد و آمریکا و انگلیس به حملات خود به اهدافی در منطقه تحت کنترل انصارالله ادامه داده اند. این وضعیت که بیش از هشت ماه به طول انجامیده است، پایدار نیست.
 
گراندبرگ اضافه کرد: این تشدید منطقه ای به موازات چالش های واقعی و فوری در داخل یمن در حال وقوع است که باید به آنها رسیدگی شود. پرداختن به درگیری 10 سال گذشته در یمن همچنان در مرکز فعالیت من قرار دارد. این درگیری که صدها هزار کشته برجای گذاشته است، بافت اجتماعی یمن را تضعیف کرده و ارائه خدمات عمومی را تضعیف کرده است.
 
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ادامه داد: این شرایط ، یمن را در برابر بلایای طبیعی و مخاطرات زیست محیطی و بیماری ها آسیب پذیرتر کرده است، مانند آنچه در سیل اخیر در حدیده، مأرب و تعز و ادامه شیوع وبا مشاهده کردیم.
 
او گفت: «ما از انصارالله می خواهیم که نسبت به هموطنان و زنان خود مسئولانه و دلسوزانه عمل کند و بلافاصله و بدون قید و شرط تمامی کارمندان سازمان ملل، سازمان های غیردولتی و مدنی، هیئت دیپلماتیک و کارمندان بخش خصوصی و همچنین اعضای مذهبی و اقلیت ها را آزاد کند و از بازداشت های خودسرانه بیشتر خودداری کنند. »
 
گراندبرگ اضافه کرد: من بار دیگر از طرف‌های یمنی و به‌ویژه انصارالله می‌خواهم یمنی ها را در اولویت قرار دهند. ما باید بر یمن تمرکز کنیم و راه حلی برای مشکلات یمن بیابیم.
 
او ادامه داد: من دوباره بر اهمیت تلاش در جهت یکسان سازی واحد پولی، بانک مرکزی یکپارچه و تضمین عدم مداخله سیاسی در بخش بانکی تاکید می کنم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر