طالبان: هیچ اثری از جسد سرکرده القاعده نداریم

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز پنجشنبه گفت تحقیقات درباره کشته‌شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده همچنان ادامه دارد، «اما هنوز به نتایجی دست نیافته‌ایم».

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید هیچ مدرکی مبنی بر وجود جسد سرکرده القاعده در این کشور وجود ندارد.
 
به گزارش ایسنا، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان روز پنجشنبه گفت تحقیقات درباره کشته‌شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده همچنان ادامه دارد، «اما هنوز به نتایجی دست نیافته‌ایم». 
 
«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سال 2022 خبر داد که الظواهری در کابل توسط نیروهای آمریکایی کشته شده است.
 
مقامات آمریکایی گفته‌اند الظواهری در ماه ژوئیه و در حالی‌که در بالکن خانه‌ای در کابل پنهان شده بود، با حمله یک پهپاد و شلیک موشک کشته شده است.
 
این نخستین عملیاتی بود که از زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در 31 اوت سال گذشته و بازگشت طالبان به قدرت، توسط آمریکا در این کشور انجام شد.
 
سخنگوی طالبان که با شبکه العربیه گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به وضعیت فعلی افغانستان گفت: هیچ گروه افراطی در کشور حضور ندارد و گروه «داعش خراسان» در دوران حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان شکل گرفته و نفوذ کرده و امارات اسلامی گزارش‌های مربوط به وجود داعش در کشور را نمی‌پذیرد.
 
مجاهد همچنین گفت غیبت «هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان به دلایل امنیتی و مذهبی است.
 
مجاهد با تاکید بر این که کابل از طالبان پاکستان حمایت نمی‌کند و در امور دیگر کشورها نیز دخالتی ندارد، یادآور شد: افغانستان به تعهدات خود در توافق دوحه عمل کرده است، اما آمریکا هنوز به تعهدات خود پایبند نیست. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر