از مسی تا رائول؛ ستاره‌هایی که به صورت رایگان درخشیدند

لیونل مسی، رائول و استفان کامبیاسو تنها چند نمونه از ستاره‌های بزرگی هستند که بدون پرداخت مبلغ انتقال، به تیم‌های جدید پیوستند.

باور کردن‌اش سخت است اما برخی ستار‌ه‌ها رایگان بودند!

به گزارش فوتبال 360، در این روزها وقتی اخبار نقل و انتقالات فوتبال اروپا و ارقام بند فسخ بازیکنان را می‌خوانیم، تصور نمی‌کنیم بازیکن با کیفیت بالایی وجود داشته باشد که با مبلغ زیر 50 میلیون یورو راهی تیم دیگری شود اما بازیکنان بزرگی به صورت رایگان به تیم دیگری منتقل شده‌اند!

لیونل مسی

به این سادگی‌ها نمی‌شود ارزشی برای لیونل مسی گذاشت و مبلغی برای انتقال او تعیین کرد. انتقال بزرگ مسی از نیوولزاولد بویز به بارسلونا وقتی فقط 13 سال داشت، امضا و روی یک دستمال مهر و موم شد. او 21 سال آینده را با غول کاتالونیایی گذراند و حالا احتمالا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشد!

او باید در بارسلونا بازنشسته می‌شد اما یک بحران مالی کامل باعث شد آنها نتوانند قراردادش را در سال 2021 تمدید کنند. مسی به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت اما با چنین دستمزدهای نجومی، پاری‌سن‌ژرمن تنها مقصد مناسب او در اروپا بود. لئو سپس پاریس  و اروپا را ترک کرد تا پس از 2 فصل به صورت رایگان به اینتر میامی بپیوندد.

استفان کامبیاسو

این هافبک بزرگ در دوران باشکوه خود عناوین قهرمانی در لیگ آرژانتین، اسپانیا و ایتالیا  به دست آورد. شگفت‌انگیز است بشنویم کامبیاسو هرگز از از انتقال‌اش مبلغی به باشگاه‌هایش نرساند چون همه انتقال‌های او به صورت آزاد بود!

اولین انتقال این بازیکن آرژانتینی به رئال مادرید در جوانی شکل گرفت؛ جایی که پس از یک دوره کوتاه در آرژانتین به آنجا رفت. در سال 2004، قرارداد او با رئال به پایان رسید و  کامبیاسو اجازه یافت بدون هیچ هزینه‌ای به اینتر برود. با نراتزوری او به اوج دوران فوتبال‌اش رسید، یک دهه از دوران حرفه ای خود را در این باشگاه گذراند و بیش از 400 بازی انجام داد.

او در سال 2014 تقریباً همه را شگفت‌زده کرد؛ وقتی پس از پایان قراردادش، قراردادی یک ساله با تیم تازه صعود کرده لیگ برتر لسترسیتی امضا کرد.استبان زیر نظر نایجل پیرسون بازی کرد و 33 بازی در همه رقابت‌ها انجام داد. او سپس با انتقالی آزاد راهی یونان و المپیاکوس شد و فصل رویایی قهرمانی لستر در لیگ برتر را از دست داد.

رائول

رائول که در مادرید متولد شده و محصول آکادمی اتلتیکو مادرید است، اسطوره باشگاه رقیب و یک قهرمان متولد پایتخت اسپانیا محسوب می‌شود.

رائول با به ثمر رساندن 323 گل برای رئال در حال حاضر سومین گلزن برتر تمام تاریخ باشگاه است. او در سال 1995 برای اولین بار با تیم اصلی بازی کرد و در سال 2010 با 6 قهرمانی لالیگا و 3 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا تیم محبوبش را ترک کرد.

شالکه او را بدون پرداخت هزینه‌ای جذب کرد. رائول پس از 2 سال حضور در بوندس‌لیگا به شالکه کمک کرد تا به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد. او سپس دوباره در انتقالی آزاد به قطر رفت تا برای السد بازی کند و سپس دوران حرفه ای خود را در ایالات متحده با نیویورک کاسموس به پایان رساند.

استیو مک منمن

او پس از لوری کانینگام که در سال 1999 به صورت آزاد قرارداد امضا کرد، دومین بازیکن انگلیسی  رئال مادرید بود و قبل از آن 9 سال را در لیورپول سپری کرد.

او در اولین فصل خود قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در فینال گلزنی کرد تا بین هواداران مادرید و مدیران این تیم فوق العاده محبوب شود. این بال خوش استیل در نهایت در سال 2003 با پایان یافتن قراردادش مادرید را ترک کرد و با منچسترسیتی به انگلیس بازگشت و 2 سال را در باشگاه سپری کرد و سپس بازنشسته شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر