کلاهبرداری با فروش تور زیارتی در ایتا و تلگرام

تعدادی از شهروندان اصفهانی به پلیس مراجعه کردند و یادآور شدند که که از طریق یک آگهی در شبکه‌های اجتماعی ایتا یا تلگرام به خرید تور زیارتی اقدام کرده‌اند اما پس از چندی مشخص شده که این فرد کلاهبردار بوده است.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداری که با فروش تورهای زیارتی در شبکه‌های اجتماعی به شهروندان ضرر زده بود، بازداشت شد.
 
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در تبیین این اتفاق به ایسنا گفت: تعدادی از شهروندان اصفهانی به پلیس مراجعه کردند و یادآور شدند که که از طریق یک آگهی در شبکه‌های اجتماعی ایتا یا تلگرام به خرید تور زیارتی اقدام کرده‌اند اما پس از چندی مشخص شده که این فرد کلاهبردار بوده است.
 
او با تأکید بر اینکه پیگیری این اتفاق در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که شاکیان از طریق یک آگهی با عنوان «فروش تور زیارتی» مبالغی را بیعانه پرداخت کرده‌اند، اما خدماتی نگرفته‌اند. همچنین شاکیان به‌ هیچ طریقی به ارتباط تلفنی یا پیامی با این شخص موفق نشده‌اند.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و هوشمندانه خود توانستند این متهم را شناسایی کنند. اکنون نیز این کلاهبردار ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر شده است.
 
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم پرونده دو میلیارد ریال از 15 شهروند کلاهبرداری کرده است، اظهار کرد: متهم در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف کرد. پس از تشکیل پرونده نیز به‌منظور اجرای اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
 
سرهنگ مرتضوی تأکید کرد: براساس قوانین، سایت‌های تبلیغاتی هرگونه معامله‌ را در بستر فیزیکی به عهدۀ خریدار و فروشنده گذاشته‌اند. ازاین‌رو، شهروندان باید پس از رؤیت و دریافت کالا یا خدمات و احراز هویت هریک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به‌صورت رودررو انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: از هم‌وطنان می‌خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس http://www.fata.gov.irدر بخش ارتباطات مردمی یا از طریق شماره‌تماس 096380 با ما در میان بگذارند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر