پیش از این تویوتا فقط برای محصولات پیکاپ خود بسته تقویتی TRD ارائه میکرد، اما در این چند سال اخیر کمپانی خودروسازی تویوتا با هویت بخشیدن به نام "TRD"، تاکنون بیشتر محصولات خود را با نام و نشان TRD به بازار عرضه کرده است که مهمترین ویژگیهای آنان نسبت به مدلهای استاندارد میتواند یک چهره اسپرت و جذاب باشد که آخرین پروژه آن در ماه گذشته مربوط به ساخت مدلهای TRD از نسل جدید تویوتا کمری 2018 بود که در
خودروبانک به بررسی آنان پرداختیم، اما حالا کمپانی خودروسازی تویوتا برای ارائه بیشتر این بسته بر روی محصولات خود، به سراغ یکی از کوچکترین اعضای خانواده خود یعنی تویوتا "اکوا" رفته است تا علاوه بر مدل"TRD"، نسخه دیگر تحت عنوان "Modellista" هم برمبنای تویوتا "اکوا" آماده کند.
خودروی هاچ بک هیبریدی تویوتا "اکوا" که در بازارهای بین المللی با نام "پریوس c" شناخته میشود، درست همانند تویوتا کمری 2018 تنها در طراحی ظاهری خود متحمل یکسری تغییرات فیزیکی و زیرپوستی شده است تا چهره آرام تویوتا "اکوا" اندکی جذابیت بیشتر بدست آورد که در این خصوص میتوان به چراغهای پیشانی مشکی رنگ، تیغه آیرودینامیکی در زیر سپر جلو، چراغ های مه شکن جدید، نصب رکاب زیر دربهای اتومبیل، خروجی اگزوز جفت کرومی و همچنین رینگهای بزرگتر اسپرت در مدل TRD اشاره کرد، در حالی که نسخه Modellista به فاکتورهای جدیدی همچون اسپویلر جدید و اسپرت در انتهای سقف، چراغهای پیشانی جدید، خروجیهای اگزوز کرومی با الگوی مستطیل شکل، رینگهای جدید اسپرت در طرحهای مختلف و یا حتی به صندلیهای جدید در داخل کابین مجهز شده است که بخشی از آنان بر روی مدل "اکوا G" و بخشی دیگر هم بر روی مدل "کراس" همراه با یکسری اشتراکات مورد استفاده قرار گرفته است که هر دوی آنان یک زیرمجموعه برای نسخه Modellista هستند.
از آنجایی هم که خودروی تویوتا "اکوا" همان تویوتا "پریوس c" در بازارهای بین المللی است، میتوان به این نتیجه رسید که در بخش مولد قدرتی این خودرو بدون تغییرات از همان سیستم محرک هیبریدی
تویوتا پریوس استفاده شده است که متشکل از یک موتور الکتریکی و یک موتور درون سوز 1.5 لیتری بنزینی بوده و میتواند به صورت ترکیبی حداکثر 99
اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که پیشرانه درون سوز بنزینی به صورت مستقل قادر به تولید نیروی 73 اسب بخاری در کنار گشتاور 110 نیوتن متری خواهد بود.