برندگان و بازندگان المپیک ۲۰۲۴

پسر لوئیزیانا با کسب دومین مدال طلا در این سن و ثبت رکورد جهان جاودانه شد.

برندگان و بازندگان المپیک پاریس چه کسانی بودند؟

به گزارش ایسنا، پس از المپیک تا حدی کسل‌کننده که تحت پروتکل‌های سختگیرانه کرونا در توکیو برگزار شد، شور و شوق به بازی‌های المپیک بازگشت. حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی بسیار پررنگ بود و در نهایت آمریکا و چین با مدال 40 طلا رقابت پایاپایی در صدر جدول توزیع مدال‌ها داشتند و آمریکا به دلیل کسب بیشترین نقره (44 نسبت به 42) رتبه نخست را کسب کرد.

در حالی که با المپیک پاریس 2024 خداحافظی می‌کنیم، برندگان و بازندگان این بازی ها را مرور می‌کنیم:

پاریس از ابتدا تا انتها درخشید

اگرچه چندین ایراد وجود داشت، همان طور که در هر المپیکی وجود دارد، اما برگزاری المپیک پاریس مطلوب بود. مسائل امنیتی نیز مدیریت شدند و سالن‌ها نیز همگی پر بودند و استقبال خوبی از رویدادهای مختلف شد.

المپیک 2024

دختران طلایی

از سیمون بایلز و تیمش چه چیز بیشتری می‌خواستید؟ آمریکایی‌ها فینال تیمی را بردند و بایلز در رشته پرش و خرک زنان طلا گرفت. بایلز 27ساله اکنون یازده مدال المپیک دارد که هفت مدالش طلاست.

لئون مارشان = قهرمان ملی

«قهرمان ملی» به زبان فرانسوی چه می‌شود؟ حضور مارشان در بازی‌های المپیک باعث شد فرانسوی‌ها در شنا هم خودی نشان دهند و او تبدیل به پدیده مسابقات شود. مارشان در 200 قورباغه، 200 پروانه و 200 و 400 متر مختلط انفرادی طلا گرفت و در همه آنها رکوردهای المپیک را به نام خود ثبت کرد.

طلای 100 متر لایلز

لایلز توانست با ثبت رکورد (784.)9.79 ثانیه ضمن قهرمانی و کسب مدال طلا عنوان سریع‌ترین مرد را هم کسب کند. فینال این دوره از مسابقات بین بدنارک از آمریکا، فرد کرلی از آمریکا، تامسون از جاماییکا، سیمبین از آفریقا جنوبی، سویل از جاماییکا، لایلز از آمریکا تبوگو از بوتسوانا، یاکوبس از ایتالیا برگزار شد که در نهایت لایلز قهرمان شد. تامسون هم توانست با ثبت رکورد (789.)9.79 ثانیه در جایگاه دوم قرار بگیرد و به مدال نقره دست پیدا کند.

نسل آلفای بسکتبال آمریکا

لبرون جیمز 39ساله است و استفن کری 36ساله و کوین دورانت 35 ساله‌اند. تصور اینکه تیم بسکتبال آمریکا با آنها طلا نگیرد دشوار بود. کری گاهی با دوران اوجش فاصله داشت اما در زمان مناسب درخشید و با 36 امتیاز در دیدار نیمه‌نهایی مقابل صربستان ستاره شد. با توجه به اینکه آمریکا این همه به این ستارگان اعتماد کرد، آینده برایش کمی ترسناک است چون قدرت‌های بزرگ فاصله را کم کرده‌اند اما در این المپیک تجربه قهرمانی آنها تفاوت را رقم زد.

نواک جوکوویچ

تنیسور صرب در دیدار نهایی تنیس المپیک پاریس در دو ست برابر کارلوس آلکاراس پیروز شد. این بازی دو ساعت و 52 دقیقه به طول انجامید و با قهرمانی جوکوویچ همراه بود و به این ترتیب او برای اولین بار در دوران ورزشی‌اش طلای المپیک را کسب کرد. جوکوویچ 37ساله برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود طلای المپیک را به دست آورد. او پیش از این تنها یک مدال برنز در بازی‌های المپیک 2008 پکن داشت.

پسر لوئیزیانا، افتخار سوئد

این ورزشکار اهل لوئیزیانا که به دلیل ملیت مادرش (و برخی فرصت‌های تجاری منحصربه‌فرد) برای سوئد رقابت می‌کند، در 24سالگی به عنوان بهترین ورزشکار تاریخ رشته ورزشی خود شناخته می‌شود. او با کسب دومین مدال طلا در این سن و ثبت رکورد جهان جاودانه شد.

بازندگان
روسیه

فقط 15 ورزشکار روس در پاریس به رقابت پرداختند که هفت نفر از آنها تنیسور بودند. روس‌ها می‌توانستند در برخی موارد بسته به نظر فدراسیون‌های جهانی رشته‌هایشان به عنوان ورزشکاران بی‌طرف رقابت کنند؛ به شرطی که هیچ حمایتی از جنگ اوکراین نشان نداده باشند اما بسیاری تصمیم گرفتند که این کار را انجام ندهند.

دونده‌های زن جامائیکا، تیم ملی بسکتبال کانادا، فدراسیون ژیمناستیک فرانسه و تیم شنای آمریکا دیگر بازندگان المپیک 2024 به شمار می‌روند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر