امام جمعه اردبیل : سفیر آمریکا در ترکیه گفته ددم قربان! واسطه شوید ایران به اسرائیل حمله نکند

آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل گفت: افکار عمومی دنیا کاملاً با حمله ایران همراه است یک اسرائیلی گفته ما با ترور هنیه برای خودمان جهنم درست کرده ایم و ما می‌گوییم جهنم بزرگ در راه است

امام جمعه گفت: آخرین واسطه سفیر آمریکا در ترکیه است که اعلان عمومی کرده که." ددم قوربان " ! از متحدین ما هر کس توان دارد که به ایران واسطه شود که اسرائیل را نزند سریعاً این کار را انجام دهد باید به اسرائیل گفت تو که این گونه بزدل، ضعیف، خوار و شکننده بودی چرا فکر آخر و عاقبت تعرض به شیر را نکردی؟
 
به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردببل ضمن قدردانی از رئیس جمهور در خصوص کابینه معرفی شده اظهار کرد: از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در تشکیل کابینه به وعده خود که فرموده بود کابینه، مظهر وفاق ملی خواهد بود عمل کرد.
 
وی اضافه کرد: حضور مشارب مختلف فکری در کابینه نشان اهتمام به شایسته سالاری است و راه پیشرفت و اعتلاء، لحاظ کردن شایسته سالاری در بدنه اجرایی کشور است. این اقدام رئیس جمهور واقعاً قابل تحسین و مایه امید است و ایشان در قدم اول ثابت کرد که مرد عمل است و هرچه قول می‌دهد به آن عمل می‌کند.
 
وی در ادامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در بررسی صلاحیت وزرا، جز خدا و جز شایستگی آنها امر دیگری را مدنظر قرار ندهند.  مبادا با وزرای پیشنهادی وارد معامله شوید هر نماینده ای که به وزیر بگوید اگر فلان امتیاز را به شهر من بدهی به تو رای می‌دهم هم او خائن است و هم وزیر پیشنهادی که با دادن وعده به نمایندگان برای خود رای جمع می‌کند و خائن به درد این کشور نمی‌خورد وزیری که زیر بار این تعهدهای نمایندگان برود قطعاً در آینده با ظلم به مناطق دیگر و با تبعیض، خود را در محضر ملت و در محکمه الهی رو سیاه خواهد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردببل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه اظهار کرد: حمله اخیر اسرائیل در غزه که در آن بیش از یکصد مسلمان بی‌گناه تکه تکه شدند نشان داد ضمیر و وجدان انسانی در قرن معاصر کاملاً مرده است.
 
خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: آن روز که اسرائیل طرف اصلی مذاکره یعنی هنیه را ترور کرد، همه فهمیدند که مذاکره یک پرده برای فریب افکار عمومی دنیا و بازی دادن فلسطینی‌ها است و هدف اصلی نسل کشی کامل و تهجیر کامل است.
 
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دیروز پنج شنبه آبروی آمریکا و اسرائیل به کلی رفت در دوحه مذاکره شروع شد ولی از طرف اصلی مذاکره خبری نبود چون حماس شرکت نکرده بود به همین جهت بایدن برای حفظ آبرو فوراً اعلام کرد که قطر و مصر نماینده فلسطین است اما سموتریش بلافاصله اعلام کرد هیچ نمایندگی از فلسطین و حماس وجود ندارد و هیات اسرائیل برای گدایی به دوحه رفته است!
 
امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت تنبیه شدید اسرائیل بعد از ترور شهید هنیه گفت: اسرائیل در نقض تمامیت ارضی ایران و ترور آقای هنیه باید تاوان بسیار سنگینی پرداخت کند تا بازدارندگی تامین شود و الاّ در آینده ایران باید شاهد نقض‌ها و دست درازی‌های شدیدتر اسرائیل باشد.
 
وی با بیان اینکه این رژیم جعلی جز با قدرت قهریه قابل مهار نیست، تصریح کرد: ایران باید در وعده صادق دوم به طور کامل و برای همیشه این رژیم متجاوز و غاصب را به زنجیر بکشد و مهار کند اسرائیل صد در صد در صدد امتحان و آزمایش ایران است که در این ترور شرم آور چگونه عمل می‌کند کوتاه آمدن ایران به معنای هموار کردن راه برای ترورهای بزرگ حتی ترور مسئولین ارشد نظام است.
 
آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: همه دقت کنند که یک خواننده مشهور اسرائیلی این هفته از نتانیاهو خواست که با بمب اتمی یمن ، ایران و ترکیه را با خاک یکسان کند و اضافه کرد این دستور تورات است!!! رژیمی که کتاب آسمانی را این گونه تحریف می کند و خون میلیون ها انسان بی گناه را با فتوای آسمانی هدر می داند یک خطر بزرگ برای بشریت، صلح جهانی و آرامش منطقه است.
 
امام جمعه اردبیل ادامه داد: اینکه هر از چند بار اسرائیل یک غلطی بکند و ایران جواب بدهد به صلاح کشور ما نیست هتک حرمت‌های آشکار باید در یک نقطه پایان یابد و آن با حدّت و شدّت وعده صادق دوم است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما در زبان آذری یک ضرب المثل نفیس داریم، می‌گوییم: روباه به چوب چوپان گرفتار آمده است الان اسرائیل با یک خطای فاحش، خود را اسیر چوب چوپان کرده است ما از این فرصت باید بهترین استفاده را بکنیم.
 
آیت الله عاملی گفت: افکار عمومی دنیا کاملاً با حمله ایران همراه است یک اسرائیلی گفته ما با ترور هنیه برای خودمان جهنم درست کرده ایم و ما می‌گوییم جهنم بزرگ در راه است.
 
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انگلیس، آلمان و فرانسه از ایران و گروه‌های مقاومت خواستند از حمله به اسرائیل صرف نظر کنند آنها در این بیانیه می‌گویند عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم باید به آنها گفت اگر نگران هستید چرا به اسرائیل اجازه دادید تمامیت ارضی ما را نقض کند و میهمانی را که با گذرنامه دیپلماتیک به عنوان مهمان رسمی به ایران آمده بود ترور کند؟
 
آیت الله عاملی افزود: آنها به جای اینکه به ایران التماس کنند و آبروی خود را بریزند چهار مطلب را از نتانیاهو بخواهند در آن صورت تنش منطقه بالفور پایان خواهد یافت. جنگ را متوقف کند، تمام هفت معبر را جهت ورود آب، نان و دارو باز کند، اسرای فلسطینی را آزاد کند، به آوارگان اجازه دهد که به خانه‌های خود برگردند و اجساد عزیزان خود را از زیر آوارها بیرون بکشند در این صورت هم تنش منطقه تمام می شود و هم گروگان‌ها همه آزاد می‌گردند.
 
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: استمرار تهدید ایران و تاخیر حمله، اسرائیلی‌ها و حامیان آن را به حد جنون رسانده است آنها در یک آماده باش کشنده شب و روز خود را می گذرانند کل اسرائیل در سایه تهدید مستمر در حالت اغماء و تعطیلی به سر می‌برد تاخیر عملیات تاثیری بالاتر از عملیات گذاشته است به همین جهت هر روز غربی‌ها با ایران تماس می‌گیرند که از تهدیدات خود برگردد.
 
وی گفت: آخرین واسطه سفیر آمریکا در ترکیه است که اعلان عمومی کرده که." ددم قوربان " ! از متحدین ما هر کس توان دارد که به ایران واسطه شود که اسرائیل را نزند سریعاً این کار را انجام دهد باید به اسرائیل گفت تو که این گونه بزدل، ضعیف، خوار و شکننده بودی چرا فکر آخر و عاقبت تعرض به شیر را نکردی؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر