امام جمعه شیراز : لطمه به امنیت ما که در ترور اسماعیل هنیه رخ داد جوابی دندان شکن می‌خواهد

دژکام ، امام جمعه شیراز گفت: لطمه به امنیت ما که در ترور اسماعیل هنیه رخ داد جوابی دندان شکن می‌خواهد و اگر پاسخ ندهیم قطعا دشمن گستاخ‌تر خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر کمک همگان برای شکل‌گیری دولت چهاردهم که رییس جمهور آن را دولت وفاق ملی اعلام داشته گفت: امیدداریم حرکتی معقول که وعده رییس دولت چهاردهم است و آغاز شده ادامه یابد.
 
به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: احساس ناامنی شغلی اگر برای مدیران کارآمد پیش آید لطمه آن را در بحث تولید خواهیم خورد، که در مباحث تولیدی و اقتصادی اگر مدیری موفق است سعی بر ابقای او باشد.
 
امام جمعه شیراز بر دوری از جابجایی‌های سلیقه‌ای تاکید کرد و افزود: امیدداریم که حرکتی معقول که وعده رییس جمهوری است و آغاز شده ادامه یابد.
 
وی ادامه داد: کابینه دولت چهاردهم طی هفته آتی باید تعیین تکلیف شود که باید در این خصوص به تعامل مجلس و دولت برسیم تا کابینه‌ای کارآمد سرکار آید.
 
وی با بیان اینکه مجلس موظف است ضمن تعامل با دولت چارچوب‌های کلی را مدنظر قرار دهد، گفت: رهبری فرمودند وزرا باید امین، صادق، متدین، معتقد به نظام جمهوری اسلامی، امیدوار به آینده و کارآمد باشند و مجلس باید به این اصول در رای دهی به اعضای کابینه توجه داشته باشد.
 
وی موضوع امنیت ملی در بخش دفاعی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر نعمت امنیت را قدر ندانیم و ناسپاسی کنیم لطمه خواهیم خورد. امنیت نعمت بسیار بزرگی است که همه آحاد مردم باید در راستای امنیت تلاش کنند، دشمن اگر وارد مرز ما شود به هیچکس رحم نخواهد کرد، کسانی که در غزه قتل و کشتار می‌کنند اگر دستشان به مردم ما برسد مشخص نیست چه کار‌هایی خواهند کرد.
 
وی گفت: لطمه به امنیت ما که در ترور اسماعیل هنیه رخ داد جوابی دندان شکن می‌خواهد و اگر پاسخ ندهیم قطعا دشمن گستاخ‌تر خواهد شد.
 
نماینده، ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسولان کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد منویات و آیاتی از قرآن کریم بیان کردند که در خصوص فرار از ضعف از منظر قرآن مجید است که فرار از ضعف گناه کبیره به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه امروز ملت ما در معرض آزمایش الهی قرار دارد، گفت: چهل سال است که دشمنان ملت ما را تحریم کرده‌اند که ما نتوانیم موفقیتی کسب کنیم، اما روند جهانی به گونه‌ای است که تعداد مسلمانان در سراسر جهان در حال افزایش است به نحوی که موجب عصبانیت سردمداران کشور‌های غربی ازجمله انگلیس شده است.
 
آیت الله دژکام اظهار کرد: ایستادگی در سنگر مقاومت و تقوا همواره باید در دستور کار قرار داشته باشد.
 
امام جمعه شیراز به موضوع امنیت در سیاست‌های کلی برنامه هفتم اشاره کرد و افزود: بند 23 و 24 سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه در خصوص مسأله امنیت است.
 
وی در ادامه به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: 55 سال پیش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هجوم آوردند و این محل را به آتش کشیدند و معتقدند که باید این مکان مقدس را تخریب کنند که در روز جهانی مسجد باید همگان بدانند که مسجد در هر محلی مقدس و ارزشمند است.
 
نماینده، ولی فقیه در استان فارس به موضوع سلامت و اهمیت آن اشاره و عنوان کرد: روز اول شهریور روز بزرگداشت جناب ابوعلی سینا و روز جهانی پزشک است و این شخصیت کشور ما جهانی است و پس از هزار سال غربی‌ها ابوعلی سینا را پادشاه عرصه علم می‌دانند.
 
وی ادامه داد: اصل کار پزشک بازگرداندن سلامت به مردم جامعه است و مسولان هم باید به مشکلات عرصه سلامت رسیدگی کنند، مدیریت عرصه سلامت اکنون موضوع مهمی است که مدیر این عرصه باید پزشک باشد یا به علوم این بخش اطلاع داشته باشد.
 
آیت الله دژکام اضافه کرد: اقتصاد عرصه سلامت نیز امر مهمی است و باید دغدغه کادر درمان شنیده شود، بخشی از کادر درمان طی روز‌های اخیر مشکلاتشان را اعلام کردند که باید شنیده شده و حل شود.
 
وی اخلاق سلامت را نیز امر مهمی دانست و گفت: اخلاق در پزشکی و پرستاری از سایر حوزه‌ها مهمتر است، نمی‌توان پزشک و پرستار شوی، اما درس اخلاق نخوانده باشی و جهان در این حوزه دچار چالش‌های بزرگی است.
 
امام جمعه شیراز اظهار کرد: آموزش اخلاق در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود و باید به این اصل مهم توجه جدی شود که کم توجهی با این بخش به چالش‌های جدی منجر خواهد شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر