نطق طوفانی قسیم عثمانی: آقای پزشکیان! باعث دلسردی اهل سنت شدید /قرار بود دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشید

آقای پزشکیان، شما حتی حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید. در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند.

نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم خطاب به پزشکیان گفت: ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. وفاق ملی با جمع احزاب محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ایجاد کردند و دولت اشتراکی موفق نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه مسعود پزشکیان، محمدقسیم عثمانی،  نماینده بوکان و اهل سنت در مجلس دوازدهم، در مخالفت با کابینه پیشنهادی گفت: ابتدا انتخاب شایسته دکتر پزشکیان را به ایشان تبریک می‌گویم و برای دولت ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. 

وی با اشاره به فضای صحن علنی مجلس گفت: اجازه بدهید آقای رئیس جمهور حرف‌های من را بشنوند. 

اهم اظهارات وی را در ادامه می خوانید؛

- شما گفتمانی را در انتخابات ریاست جمهوری عرضه فرمودید که مورد اقبال اکثریت رای دهندگان و کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، قرار گرفت.

- با گفتمان خود اعتماد عمومی را احیا کردید و یک سرمایه عظیم اجتماعی برای خود به وجود آوردید. شما بخش قابل توجهی از مردم را با حاکمیت آشتی دادید و دست مریزاد دارید. 

- ترکیب کابینه شما نشان دهنده تغییر و تحول در هیچ حوزه‌ای نیست. وفاق ملی با جمع احزاب محقق نمی‌شود. دولت اشتراکی ایجاد کردند و دولت اشتراکی موفق نخواهد شد. شما باید مرتب گزینه‌هایتان را تغییر بدهید و این مسئله باعث خواهد شد امور اجرایی کشور معطل بماند. کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد. 

- شما از تبعیض سخن گفتید، قرار بود صدای و بی‌صدایان باشد، بی‌صدایان را امیدوار کردید و ناامیدان را به مسیر امیدواری بازگردانید. شما قرار بود منشا اصلاح باشید و از جوانگرایی گفتید، از جفا به جامعه اهل سنت و از تغییر و اصلاح سخن گفتید. از حقوق زنان سخن گفتید و آیا به گفته‌های خوب و زیبای خود عمل کردید. 

- در کل جامعه  زنان فقط به یک شیرزن میدان دادید و به هیچ اهل سنت میدان ندادید. 

- جناب آقای رئیس جمهور در طول تاریخ نظام جمهوری اسلامی، هیچ کس به اندازه شما باعث دلگرمی اهل سنت و زنان نشده بود و هیچ کس به اندازه شما به باعث دلسردی این بخش از جامعه نشده است. 

- ما به شما امید داشتیم و فکر می کردیم این طلسم را خواهید شکست. 

- آقای پزشکیان، مردم می گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید، از دردهای ما گفتی تصور کردیم که همدردی ولی بعد از انتخابات همه دردهای ما را فراموش کردی.

- قرار بود دولت شما دولت همه ایران باشد دولت همه اقوام و مذاهب و بی صدایان باشد.

- جناب رئیس جمهور، اگر به وعده های خود در قبال اهل سنت عمل نکنید سرمایه اجتماعی بزرگی را از دست خواهید داد.

-  آقای پزشکیان، شما حتی حاضر نشدید به ما توضیح بدهید چرا در بین نخبگان اهل سنت به هیچ کدام میدان ندادید. در جواب من گفتید در کردستان که رای ندادند.

- شب‌های زیادی را برایت نخوابیدم آقای پزشکیان و حالا برایت شعر سروده‌ام.

- آبروی ما بخاطر حمایت از شما دارد در فضای مجازی لگدمال می‌شود و شما و یاران‌تان کک‌تان هم نمی‌گزد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان