وزیر خارجه اسرائیل: امریکا، فرانسه و انگلیس به ایران حمله هم بکنند

وزیر خارجه اسرائیل : "ما از فرانسه و بریتانیا انتظار داریم که به طور شفاف و علنی به ایران بگویند که حمله به اسرائیل ممنوع است".

وزیر امور خارجه اسرائیل گفت در صورت حمله ایران به اسرائیل، کشورهای امریکا، فرانسه و انگلیس فقط نباید از اسرائیل دفاع کنند بلکه باید در حمله به داخل ایران هم مشارکت کنند.

به گزارش عصرایران، "ایسرائیل کاتز" وزیر خارجه اسرائیل خطاب به وزیران خارجه انگلیس و فرانسه گفت: "اسرائیل از فرانسه و بریتانیا انتظار دارد که اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ائتلاف به رهبری آمریکا نه تنها در دفاع از اسرائیل، بلکه در مقابله با ایران نیز به اسرائیل بپیوندد یعنی حمله به اهداف مهم در ایران.
این خبر براساس متن بیانیه وزارت خارجه اسرائیل است که در رسانه های بین المللی منتشر شده است.

دیدار مشترک وزیران خارجه فرانسه و انگلیس با همتای اسرائیلی در شهر اورشلیم / بیت المقدس / قدس

دیدار مشترک وزیران خارجه فرانسه و انگلیس با همتای اسرائیلی در شهر اورشلیم / بیت المقدس / قدس

وزیران خارجه انگلیس و فرانسه در سفر مشترک به اسرائیل، دیروز جمعه در نشست مشترک با وزیر خارجه تل آویو دیدار و گفتگو کردند.

وزیر خارجه اسرائیل به وزرای فرانسه و انگلیس گفت : "ما از فرانسه و بریتانیا انتظار داریم که به طور شفاف و علنی به ایران بگویند که حمله به اسرائیل ممنوع است و در صورت حمله، ائتلاف به رهبری آمریکا به اسرائیل خواهد پیوست، نه تنها برای دفاع از آن بلکه برای حمله به اهداف مهم در داخل ایران".

وزیر خارجه اسرائیل ادامه داد: "ایران باید درک کند که اگر تجاوز مستقیم و نیابتی خود به اسرائیل را متوقف نکند، بهای سنگینی را در زمینه‌های استراتژیک و اقتصادی خواهد پرداخت. این تنها فرصتی است که از وقوع یک جنگ همه جانبه اجتناب شود. اسرائیل نمی تواند از پاسخ قوی به هر حمله ای علیه خود، خودداری کند".

کاتز افزود: "به وزرای خارجه فرانسه و انگلیس گفتم: اگر ایران به اسرائیل حمله کرد، اسرائیل از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و با حضور بریتانیا و فرانسه انتظار دارد که نه تنها برای دفاع از اسرائیل، بلکه برای حمله به اهداف مهمی در داخل ایران، به اسرائیل بپیوندد."

" استفان سگورنت" وزیر امور خارجه فرانسه و "دیوید لامی" وزیر امور خارجه بریتانیا هدف از سفر مشترک به اسرائیل را جلوگیری از تشدید تنش در منطقه اعلام کرده بودند.

وزیر فرانسه روز جمعه در سخنانی در کنار همتای انگلیسی خود در دیدار با وزیر خارجه اسرائیل تاکید کرد "پاریس حمله شهرک نشینان اسرائیلی به روستای جت در کرانه باختری رود اردن را محکوم می کند»

وزیر خارجه انگلیس هم گفت:  خشونت شهرک نشینان اسرائیلی غیرقابل قبول است و بر مذاکرات آتش بس تأثیر می گذارد.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان