توضیحات مدیر شبکه سه درباره انتقاد به گزارشگران المپیک و کاهش برنامه‌های سرگرمی

قائم مقام شبکه سه سیما درباره ساز و کار انتخاب گزارشگران و کارشناسان در رقابت‌های المپیک در جمع خبرنگاران توضیح داد

قائم مقام شبکه سه سیما درباره انتقادها به برخی گزارشگران المپیک بیان کرد: جوان‌گرایی و استفاده از استعدادهای جدید همواره در دستور کار ما در شبکه سه قرار دارد و محدودیتی در این زمینه وجود نداشت؛ اما بالاخره تعداد رشته‌ها قابل توجه بود. بازتاب خوبی هم داشت و عنصر صمیمیت در تعداد زیادی از گزارش‌ها بود و بالاخره انتقادات و اشتباهاتی ممکن است وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مهدی بلوکات ـ قائم مقام شبکه سه سیما ـ در حاشیه نشست خبری برنامه «حسینیه معلی» درباره ساز و کار انتخاب گزارشگران و کارشناسان در رقابت‌های المپیک در جمع خبرنگاران توضیح داد: دوستان به صورت شبانه‌روزی برای پوشش رقابت‌ها تلاش کردند. دو تیم در تهران بودند. تیمی هم در فرانسه داشتیم و همه اینها فعایت شبانه‌روزی زیادی داشتند. رشته‌های مختلفی در المپیک بود و حتی رشته‌هایی که ما در آنها نماینده نداشتیم و در مجموع حجم زیادی کار محتوایی از قبل از شروع مسابقات در شبکه سه و شبکه ورزش صورت گرفت و تقریبا می‌توانیم ادعا کنیم چیزی از قلم نینداخته‌ایم.

وی اضافه کرد: دوستان در تحریریه‌ها و سردبیری برنامه تلاش مضاعفی داشتند تا بتوانند اطلاعات خوبی را در حوزه ورزش منتقل کنند. تعداد قابل توجهی گزارشگر لازم داشتیم و بازخوردهای خوبی هم داشتیم. طبیعتاً وقتی چند هزار ساعت برنامه زنده پخش کنید ممکن است انتقاداتی هم وارد شود که چه از مجاری پیامکی و چه از سوی رسانه‌ها و چه نظرسنجی‌ها رصد می‌کنیم که اگر مشکلی باشد مرتفع می‌کنیم.

بلوکات درباره نقدها به برخی گزارشگران بیان کرد: مساله جوان‌گرایی و استفاده از استعدادهای جدید همواره در دستور کار ما در شبکه سه قرار دارد و محدودیتی در این زمینه وجود نداشت اما بالاخره تعداد رشته‌ها قابل توجه بود. بازتاب خوبی هم داشت و عنصر صمیمیت در تعداد زیادی از گزارش‌ها بود.

توضیحات مدیر شبکه سه درباره انتقاد به گزارشگران المپیک و کاهش برنامه‌های سرگرمی

قائم مقام شبکه سه سیما درباره واکنش‌ها به گزارشگر تکواندو در بازی‌های المپیک نیز بیان کرد: استنباط ما این است که گزارش آقای مهربانی بازتاب خوبی داشته و به طور کلی عنصر صمیمیت عنصری است که در تعداد زیادی از گزارشگران ما در این دوره بیشتر به نمایش گذاشته شد اما بالاخره انتقادات و اشتباهاتی ممکن است وجود داشته باشد.  

وی درباره‌ی انتقاد به برخی کارشناسان که گاهی بی‌اطلاع از رقابت‌، جریان مسابقه را گزارش می‌کردند، گفت: روی مصادیق صحبت نکنیم ولی در مجموع رسانه ملی همه بازخوردهایی که داشته مثبت بوده است. اگر بخواهیم تعداد کارشناسان را بگوییم بسیار زیاد بود. در این حجم برنامه‌سازی در شبکه ورزش و شبکه سه که گاهی برنامه‌ها هم از ریل عادی پخش خارج می‌شد، کسی نمی تواند ادعا کند کار بدون اشکال بوده است اما در مجموع برآیند مثبت بوده است. رئیس مرکز تحقیقات هم اعلام کرد که عدد رضایت فراتر از انتظار بوده است.

توضیحات قائم‌مقام شبکه سه درباره انتقاد به گزارشگران المپیک و کاهش برنامه‌های سرگرمی

بلوکات درباره‌ پخش بازی‌های المپیک و اینکه برخی از رقابت‌ها به دلیل نبود تصویر از مبدا پخش نشد، توضیح داد: ممکن است برخی بازی‌ها به دلیل مشکلات فنی پخش نشده باشد ولی کارهایی که در حقیقت مربوط به پوشش قانونی مسابقات المپیک بود توسط صداوسیما انجام شد. دوستان مرکز تحقیقات هم نظرسنجی هایی انجام دادند و رضایت و بازخورد بسیار خوبی داشتیم و مشکلی نداشتیم.

قائم مقام شبکه سه صداوسیما در پاسخ به پرسش دیگری درباره کاهش باکس سریال‌های شبکه سه گفت: اصل بر این است که یک باکس سریال داشته باشیم. البته زمانی شده که سریال سیت‌کامی داشته‌ایم و دو باکس شده است. در هفته‌های آتی هم باز به دلیل پخش مسابقات پاراالمپیک، کنداکتور فشرده‌ای خواهیم داشت ولی در ادامه اگر تولیدات دیگری هم در حوزه سریال داشته باشیم، در دو باکس پخش می‌کنیم.

بلوکات در پایان درباره علت کاهش برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده در این شبکه عنوان کرد: شبکه سه سیما برنامه‌های شادی هم داشته که نمونه آن برنامه «شب خوش» با حضور مهران غفوریان است. برنامه‌های طنز دیگری هم داشته‌ایم. ساخت کار طنز همیشه یکی از دغدغه‌های ما بوده است. بعد از ایام محرم و صفر هم برنامه‌های خوبی را در حوزه طنز و سرگرمی تدارک دیده‌ایم. یکی از راهبردهای همیشگی ما انتقال نشاط به جامعه است. در این راستا این روزها هم برنامه‌های جدیدی طراحی و تولید شده است که به پخش خواهد رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان