سیتی در آستانه سقوط؛ فریب مالی بزرگ در فوتبال انگلیس فاش شد

تحقیقات لیگ برتر انگلیس نشان می‌دهد که باشگاه منچسترسیتی به صورت گسترده در قوانین مالی تخلف کرده است. این باشگاه با دستکاری در درآمدهای خود و استفاده از قراردادهای اسپانسری ساختگی، قوانین مالی لیگ برتر را زیر پا گذاشته است.

نیویورک تایمز از احتمال کسر 70 تا 80 امتیاز از سیتی به خاطر نقض قوانین مالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، منچسترسیتی با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده است. لیگ برتر انگلیس اعلام کرده است که این باشگاه قوانین ارائه اطلاعات دقیق مالی را نقض کرده است. از جمله موارد نقض شده درآمدهای باشگاه، درآمد از طریق اسپانسرها و شرکت‌های وابسته بوده است. 

یکی از مدیران باشگاه منچستر سیتی که نخواست نامش فاش شود به نیویورک تایمز گفت بیش از 100 تخلف مالی صورت گرفته است و ممکن است 70 تا 80 امتیاز از سیتی کسر شود. در این صورت منچسترسیتی یک فصل در چمپیونشیپ حاضر خواهد بود. 

باشگاه منچسترسیتی این اتهامات را رد کرده است ولی دیلی میل پیش‌تر گزارش داده بود که قرار است در پاییز 2024 جلسه رسیدگی به پرونده منچستر سیتی برگزار شود و در بهار 2025 حکم صادر شود.

مشاور مالی پیشین سیتی در صحبت‌هایی گفت: اتهامات در این‌جا بسیار زیاد است. شکی نیست که اگر این اتهامات ثابت شود، حداقل به سقوط ختم خواهد شد! مسئولان لیگ برتر حدس می‌زنند که قراردادهای اصلی اسپانسر سیتی اشتباه اعلام شده است و همه این‌ها فریب کاری بوده است. 

پیش‌تر یوفا سیتی را به دلیل نقض قوانین مالی دو سال از شرکت در لیگ قهرمانان اروپا محروم کرده بود ولی محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بخشیده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان